به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حسن بابایی ظهر پنجشنبه در آئین واگذاری و تحویل اسناد مالکیت املاک مسکونی متصرفان محدوده‌نشین شهرک‌های کشت و صنعت مغان و پارس در راستای برنامه اسکان عشایر و بهره‌برداران ۴۲ روستا و قشلاقات شهرستان پارس‌آباد، اظهار کرد: بنیاد مسکن اقدامات قابل توجه و شایانی را […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حسن بابایی ظهر پنجشنبه در آئین واگذاری و تحویل اسناد مالکیت املاک مسکونی متصرفان محدوده‌نشین شهرک‌های کشت و صنعت مغان و پارس در راستای برنامه اسکان عشایر و بهره‌برداران ۴۲ روستا و قشلاقات شهرستان پارس‌آباد، اظهار کرد: بنیاد مسکن اقدامات قابل توجه و شایانی را در بازسازی، بهسازی و نوسازی مساکن روستایی انجام داده است.

وی حدنگاری اراضی روستایی را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: انتظار می‌رود بنیاد مسکن همانند اقدامات موفق و سابق خود در حدنگاری و اجرای طرح کاداستر اراضی زراعی کمک کار ثبت اسناد باشد تا هر چه سریع‌تر این طرح ملی به سرانجام برسد.

معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد کشور با بیان اینکه اجرای طرح‌های هادی در روستاهای استان اردبیل از طرح‌های موفق بنیاد مسکن است، تصریح کرد: طبق اعلام مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل در حال حاضر تمامی روستاهای شهرستان پارس‌آباد دارای طرح هادی هستند که همین امر اقدامی موفق در کارنامه بنیاد مسکن تلقی می‌شود.

بابایی سنددار کردن اراضی زراعی را مطالبه مهم و به حق روستاییان، عشایر و زارعان منطقه اعلام کرد و افزود: بنده بارها این پرونده را بازخوانی کرده‌ام که با پیگیری‌های مسئولانه و مجدانه رئیس کل دادگستری و استاندار اردبیل هر چه سریع‌تر تمامی اراضی زراعی در شهرستان‌های استان اردبیل سنددار خواهند شد.

وی با بیان اینکه امروز شاهد اعطای بیش از ۲۳۰ سند مالکیت برای روستاییان شهرستان پارس‌آباد بودیم، خاطرنشان کرد: در ۴۲ روستا این سندها تقدیم مردم و بهره‌برداران شد و در هشت روستا نیز با تهیه نقشه توسط بنیاد مسکن در تابستان سال آینده شاهد تکمیل و اعطای اسناد مالکیت خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، در این مراسم که با حضور کشاورزان، بهره‌برداران، زارعان و روستاییان شهرستان پارس‌آباد در مرتضی‌کندی این شهرستان برگزار شد، به صورت نمادین به تعداد ۳۰ نفر از اهالی این روستا اسناد مالکیت املاک مسکونی اعطا شد.

معاون رئیس قوه قضائیه و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در جریان سفر یک روزه آیت‌الله اژه‌ای رئیس قوه قضائیه به استان اردبیل، در شهرستان پارس‌آباد حضور یافت و از نزدیک در جریان مشکلات و مطالبات مردم منطقه در راستای تهیه و صدور اسناد مالکیت و… قرار گرفت.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر