حجت‌الاسلام مهدی ستوده در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: ایام سوگواری و رحلت پیامبر اکرم (ص) را تسلیت می‌گوئیم که ایامی سراسر حزن و اندوه برای از دست دادن بزرگترین گنجینه معرفتی الهی است. وی با اشاره به اینکه پیامبر (ص) از زمان تولد تا لحظه مرگ […]

حجت‌الاسلام مهدی ستوده در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: ایام سوگواری و رحلت پیامبر اکرم (ص) را تسلیت می‌گوئیم که ایامی سراسر حزن و اندوه برای از دست دادن بزرگترین گنجینه معرفتی الهی است.

وی با اشاره به اینکه پیامبر (ص) از زمان تولد تا لحظه مرگ همواره رسالت هدایت و راهنمایی بشریت را بر عهده داشت، تصریح کرد: حضرت محمد (ص) با اخلاق حسنه خود در کودکی، روحیه بزرگ انسانی در نوجوانی، خصلت امانتداری در جوانی و مزین شدن به معارف الهی به عنوان یک انسان و الگوی نمونه برای بشریت است و امروز لازم است تا انسان برای نجات از گمراهی‌های عصر حاضر بار دیگر به فرهنگ نبوی مراجعه کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با بیان اینکه دشمن امروز می‌خواهد اسلام و جامعه اسلامی را از این فرهنگ جدا کند، گفت: تسلط فضای مجازی بر جامعه گواه این ادعا است اما باید اذعان کرد که حضرت محمد (ص) ۱۴۰۰ سال پیش با قرآن ناطق که کلام وحی الهی است، راه هدایت را برای بشریت گشوده است.

حجت‌الاسلام ستوده افزود: امروز استکبار خود واقف است که نمی‌تواند حتی جمله‌ای هم سنگ و هم تراز معانی بلند قرآن بیاورد و به همین دلیل در صدد است تا برای رسیدن به اندیشه‌های شوم خود جوانان و نوجوانان ما را از این فرهنگ جدا کند.

وی قرآن را کلام وحی الهی و گنجینه ارزشمندی برای هدایت بشریت اعلام کرد و ادامه داد: پیامبر نور و رحمت به درستی این کلام وحی را تبیین و حضرت علی (ع) با بلاغت تمام آن را نگاشته تا امروز بشر بعد از ۱۴۰۰ سال راه هدایت و روشنگری را در این کتاب جستجو کند.

حجت‌الاسلام ستوده پیامبر اکرم (ص) را انسانی مملو از نور هدایت، آموزه زندگی نبوی و… اعلام کرد و گفت: بشر برای نجات از گمراهی و ظلمات جهان امروز چاره‌ای جز تمسک به تربیت نبوی ندارد و این تربیت اصیل اسلامی باید امروز در جامعه ما گسترش یابد.

وی برگزاری برنامه‌های متعدد عزاداری و سوگواره‌های نبوی را در اماکن و بقاع متبرکه یادآور شد و خاطرنشان کرد: امروز به مناسبت رحلت جانسوز نبی مکرم اسلام (ص) در تمامی امامزاده‌ها و بقاع متبرکه مردم حضور داشته و با عزاداری‌های مردمی این روز بزرگ را گرامی می‌دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل همچنین با تسلیت شهادت امام حسن مجتبی (ع) نوه گرامی پیامبر اضافه کرد: حضرت محمد (ص) با تربیت فرزندانی چون فاطمه زهرا (س)، امام حسن و امام حسین (ع) طریق نجات را برای جهانیان گشوده و کافی است بشر با مراجعه به این مکتب نبوی خود را از چنگال ظلمت‌ها نجات دهد.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر