به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، محمد اله‌بخش عصر دوشنبه در مراسم کلنگ‌زنی مجتمع بزرگ پرورش ماهیان سردآبی در مشگین‌شهر اظهار کرد: بزرگترین مزرعه پرورش ماهیان سردآبی در استان اردبیل با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال کلنگ‌زنی شد. محمد اله‌بخش با بیان اینکه صنعت آبزی‌پروری جز مهمترین ظرفیت‌های توسعه و […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، محمد اله‌بخش عصر دوشنبه در مراسم کلنگ‌زنی مجتمع بزرگ پرورش ماهیان سردآبی در مشگین‌شهر اظهار کرد: بزرگترین مزرعه پرورش ماهیان سردآبی در استان اردبیل با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال کلنگ‌زنی شد.

محمد اله‌بخش با بیان اینکه صنعت آبزی‌پروری جز مهمترین ظرفیت‌های توسعه و ایجاد اشتغال در مشگین‌شهر محسوب می‌شود، تصریح کرد: استفاده و جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای رونق این بخش ضروری است.

وی ساخت و توسعه مزارع پرورش آبزیان در شهرستان مشگین‌شهر را یک اولویت و اقدام مهم در راستای اشتغال و رونق تولید دانست و گفت: زیرساخت‌های مناسبی به لحاظ وجود منابع آبی متعدد در صنعت آبزی‌پروری مشگین‌شهر وجود دارد که می‌تواند میزان تولید و پرورش آبزیان را در این شهرستان به چندین برابر تولید فعلی افزایش دهد.

مدیرکل شیلات استان اردبیل منبع تأمین آب مورد نیاز این طرح را رودخانه قره‌سو اعلام کرد و افزود: این پروژه در زمینی به مساحت چهار هزار و ۹۰۰ متر مربع با اشتغالزایی برای ۵۰ نفر و سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد ریال احداث شده است.

اله‌بخش خاطرنشان کرد: شهرستان مشگین‌شهر با تولید سالیانه سه هزار تن ماهی در سال، رتبه اول استان را در زمینهٔ تولید ماهیان سردآبی به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر