به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، پیش از ظهر دوشنبه کارگاه پیشگیری از اعتیاد با همکاری اداره کل بهزیستی استان اردبیل و با مشارکت ستاد مبارزه با مواد مخدر در سالن همایش پردیس علامه طباطبایی برگزار شد. در این نشست حبیب‌نژاد نماینده دانشگاه فرهنگیان در کمیته فرهنگی ستاد در زمینه اهمیت […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، پیش از ظهر دوشنبه کارگاه پیشگیری از اعتیاد با همکاری اداره کل بهزیستی استان اردبیل و با مشارکت ستاد مبارزه با مواد مخدر در سالن همایش پردیس علامه طباطبایی برگزار شد.

در این نشست حبیب‌نژاد نماینده دانشگاه فرهنگیان در کمیته فرهنگی ستاد در زمینه اهمیت آشنایی دانشجو معلمان با مهارت‌های زندگی و راه‌های مقابله با ابتلا به اعتیاد و انتقال این مهارت‌ها به دانش‌آموزان خود در سال‌های آینده مطالبی ارائه کرد.

در ادامه دبیر کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل به اسناد بالادستی، جایگاه و اهداف ستاد در کشور و همچنین لزوم آموزش‌های همگانی در مدارس و دانشگاه‌ها به ویژه در دانشگاه فرهنگیان مطالبی بیان کرد.

بابایی همچنین به بیان انگیزه‌های مختلف شیوع اعتیاد در جامعه پرداخت و تصریح کرد: فرآیند خودشناسی صحیح در جامعه با شناخت توانایی‌ها و استعدادهای افراد می‌تواند نقش مؤثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشد.

وی یکی از عوامل گرایش جوانان به مواد مخدر را ویژگی تفریحی بودن آن دانست و گفت: راهکار از بین بردن خاصیت سرگرمی مواد مخدر در بین جوانان، تعریف سرگرمی جایگزین و تدوین برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و هنری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و ورزش نقش غیرقابل انکاری در پیشگیری و کاهش اعتیاد دارد.

دبیر کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل به نقش خانواده در این مورد اشاره کرد و افزود: خانواده به عنوان اولین نهاد اجتماعی نقش پر رنگی در پیشگیری اولیه از اعتیاد بر عهده دارد و کارکردهای خانواده در پیشگیری از بسیاری از ناهنجاری‌ها از جمله اعتیاد مؤثر است و به این دلیل ارتباط مناسب بین والدین و فرزندان، ایجاد امنیت روان و جو عاطفی سالم در خانواده بسیار مهم و حائز اهمیت است.

مدرس دوره با مشارکت دانشجو معلمان با اولویت‌بندی مطالب از مهارت‌های پیشگیری از ابتلا به مواد مخدر مهارت‌های خود آگاهی، کمک به خود، انواع استرس‌ها، انواع راه حل استرس‌ها، احساس حقارت در افراد مبتلا به مواد مخدر و… را مورد بحث و بررسی قرار داد.

کبیری بیان کرد: مطابق تفاهم‌نامه ما بین دانشگاه فرهنگیان استان و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر نمایشگاه و کارگاه‌های آموزشی در پردیس‌ها و مرکز آموزشی آزادگان نیر به طور پیوسته همراه با اعطای گواهی شرکت در دوره برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر