به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از رسانه‌های عراقی، «برهم صالح» رئیس جمهور عراق در اظهار نظری خواستار بازگشت سوریه به اتحادیه عرب شد. وی افزود: «سوریه در نشستی که قرار است روز شنبه تحت عنوان همکاری و مشارکت با حضور نمایندگان رسانه‌ای عربی و غربی در بغداد برگزار شود، غایب خواهد بود». […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از رسانه‌های عراقی، «برهم صالح» رئیس جمهور عراق در اظهار نظری خواستار بازگشت سوریه به اتحادیه عرب شد.

وی افزود: «سوریه در نشستی که قرار است روز شنبه تحت عنوان همکاری و مشارکت با حضور نمایندگان رسانه‌ای عربی و غربی در بغداد برگزار شود، غایب خواهد بود».

او تأکید کرد: «ادامه بحران سوریه به نفع هیچکس نیست. امنیت و استقرار در منطقه بدون حل بحران سوریه و مقابله با ادامه حضور گروه‌های تروریستی و حل بحران آوارگان اردوگاه الهول که به مثابه یک خطر جدی برای تمام جهان است، امکان پذیر نخواهد بود».

برهم صالح در ادامه توضیح داد: «نشست بغداد به منظور کاستن از شدت بحران‌ها در منطقه برگزار می‌شود. منطقه خاورمیانه به سازوکار جدیدی برای مدیریت نیاز دارد؛ سازوکاری که باید بر امنیت و همکاری‌های اقتصادی مشترک استوار باشد».

رئیس جمهور عراق در پایان یادآور شد: «عراق سال‌های طولانی از وجود بحران و تروریسم و جنگ و دیکتاتوری که در نهایت دودش به چشم تمام کشورهای منطقه رفته رنج کشیده است؛ الان وقت عبور از این مرحله و تلاش برای تثبیت امنیت منطقه است».

انتهای پیام/

منبع