به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از بازار، عباس علی آبادی در حاشیه نشست خبری خود با تولیدکنندگان و نمایندگان استان گیلان افزود: با توجه به اینکه تاکنون نزدیک به ۹۲ هزار مگاوات نیروگاه، ظرفیت‌های بسیار گسترده در بخش انرژی، گاز، نفت و غیره، ایجاد شده و همچنین اقدامات خوبی در سایر حوزه‌های […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از بازار، عباس علی آبادی در حاشیه نشست خبری خود با تولیدکنندگان و نمایندگان استان گیلان افزود: با توجه به اینکه تاکنون نزدیک به ۹۲ هزار مگاوات نیروگاه، ظرفیت‌های بسیار گسترده در بخش انرژی، گاز، نفت و غیره، ایجاد شده و همچنین اقدامات خوبی در سایر حوزه‌های صنعتی اتفاق افتاده، زمینه برای یک خیز بلند فراهم است.

وی اضافه کرد: مشکلات و ناهماهنگی‌هایی هنوز وجود دارد که باید برطرف کنیم؛ به نظرم باید تا جایی که امکان دارد اقتصاد را به اقتصاد واگذار کنیم و اجازه بدهیم جریان‌های طبیعی اقتصادی، بتواند مسیرشان را طی کند ضمن اینکه دولت در تدارک چنین اقدامی است و همه تلاش مان را می‌کنیم تا به نقطه امیدوار کننده‌ای نزدیک شویم.

وزیر صمت در خصوص مسئله گرانفروشی در خودروهای مونتاژی هم گفت: با توجه به اینکه تقریبا انحصار در حال شکستن است، برای واردات، ضوابط قابل قبولی گذاشتیم، ضوابطی که کاملا در دنیا معمول است و به قدری باید بتوانیم دست صنایع کشور را باز نگهداریم تا با دنیا رقابت کنند در آن رقابت سالم، هم صنایع رشد خواهند کرد و هم مردم تحت فشار قرار نخواهند گرفت.

علی آبادی ادامه داد: امروز واردات خودروهای نو، برای همه مردم امکان پذیر است، خودروهای مونتاژی هم خودروهایی است که گام اول تولید داخل را برداشتند، اما باید گام‌های اصلی که داخلی سازی بالای ۵۰ درصد است را بردارند تا بتوانند از امتیازات ملی استفاده کنند.

وی گفت: این‌ها مطابق با قوانین و مقررات کارهایشان دنبال می‌شود الان نمی‌توانم بگویم که با کدام خودروساز چه برخوردی شده.

وزیر صمت افزود: شرایط بازار شرایط خیلی خوبی است و بهتر هم خواهد شد، ما داریم به سمت خودروهای برقی حرکت می‌کنیم، این تحول بسیار نو و جدید است؛ اگر به سمت خودروهای آینده و به روز برویم فکر می‌کنم این مسائل و مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت.

علی آبادی اضافه کرد: این مسائل خیلی مسائل پیش پای افتاده است امروز تمرکزمان را باید معطوف خودروهای برقی و روز دنیا کنیم که تحول بزرگی را در این بخش به مردم نوید می‌دهند.

وزیر صمت در خصوص تداوم جلسات استانی هم گفت: جلسات با نماینگان استان‌ها را ادامه خواهیم داد، اما باید زمان و فرصت کافی وجود داشته باشد تا ما هم به برنامه هایمان برسیم و هم به جلسات با نمایندگان استانها.

علی آبادی گفت: من قول دادم تا هفته‌های آینده برای بررسی مشکلات و مسائل استان گیلان سفری به آنجا داشته باشم.

وی ادامه داد: تاکنون به ۸ استان سفر کردم و سفر به بقیه استان‌ها را هم در دستور کار دارم و به نظر تا پایان سال بتوانم حداقل یک بار به همه استان‌ها سفر کنم.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار