به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، سید حامد عاملی عصر چهارشنبه در جریان بررسی مشکلات مناطق سیل‌زده اردبیل از پیگیری وزیر کشور در این حوزه خبر داد و اظهار کرد: وزیر کشور در تماس تلفنی پیگیر آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده استان قرار گرفت تا دستور لازم برای ارائه خدمات مطلوب به سیل‌زدگان را فراهم آورد. […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، سید حامد عاملی عصر چهارشنبه در جریان بررسی مشکلات مناطق سیل‌زده اردبیل از پیگیری وزیر کشور در این حوزه خبر داد و اظهار کرد: وزیر کشور در تماس تلفنی پیگیر آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده استان قرار گرفت تا دستور لازم برای ارائه خدمات مطلوب به سیل‌زدگان را فراهم آورد.

وی تصریح کرد: در روزهای گذشته جاری شدن سیل بر اثر بارش‌های رگباری در مناطق مختلف استان عمدتاً به راه‌های روستایی خلخال، گرمی و مشگین‌شهر و همچنین احشام و برخی از مزارع و باغات خسارت وارد کرد که همکاران ما در مدیریت بحران در صدد جمع‌بندی و ارائه گزارش نهایی به وزارت کشور در این حوزه هستند.

استاندار اردبیل گفت: سیل اخیر به ۲۵ راه روستایی در خلخال و ۵۰ راه روستایی در گرمی و مشگین‌شهر خسارت وارد کرده و تخریب ۳۰ تا ۷۰ درصدی را در این راه‌های مواصلاتی شاهد هستیم.

عاملی افزود: هر چند با تلاش راهداران عمده راه‌های روستایی بازگشایی شده اما برخی از مسیرها نیاز به بازسازی اساسی دارند که بر اثر وارد شدن سیل به روستاهای مشگین‌شهر، نیر، هیر، خلخال و گرمی سعی بر این است تا در موقع مناسب این جاده‌ها بهسازی و یا نوسازی شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: تلاش ما بر این بوده تا با حضور فرمانداران در مناطق سیل‌زده امدادرسانی‌های اولیه انجام شود که جهاد کشاورزی نیز در حال برآورد نهایی از میزان خسارت به باغات و مزارع مناطق سیل‌زده است.

عاملی اضافه کرد: روستاییان، زارعان و باغداران نباید نگران از بین رفتن محصول و یا وارد آمدن خسارت به احشام باشند چرا که دولت قول مساعد داده تا بخش عمده‌ای از خسارت را از طریق ستاد مدیریت بحران و بخشی را نیز از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی و باغی حل و فصل کند.

استاندار اردبیل بیان کرد: با توجه به تداوم بارش‌ها تا اواسط هفته آینده و احتمال بروز سیل در برخی از مناطق سیل‌خیز استان، انتظار می‌رود روستاییان، عشایر و دامداران منطقه از تردد در مسیرهای خطرناک و در پیرامون رودخانه‌ها پرهیز کنند.

انتهای پیام/

منبع