فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: باند سازمان یافته حفاران غیرمجاز در انگوت شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ ناصر شکری صبح جمعه با حضور در محل وقوع جرم با اشاره به شناسایی یک باند حفاری غیر مجاز سازمان یافته اظهار کرد: پس از کسب اطلاعات لازم و طی عملیات پلیسی با رعایت اصل غافلگیری این باند سازمان یافته دستگیر شدند.

وی افزود: این باند متشکل از ۶ نفر بود که با تجهیزات کامل حفاری مشغول ارتکاب جرم بودند در محل حفاری و در حوزه شهرستان انگوت دستگیر شدند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل بیان کرد: یک فرد سابقه‌دار هدایت‌گر این باند بود که در نهایت همراه با افراد حاضر در محل حفاری و با دستور مقام قضائی روانه زندان شدند.

سرهنگ شکری با اشاره به اینکه مردم می‌توانند عامل مؤثری در شناسایی و دستگیری حفاران غیر مجاز باشند، ادامه داد: همکاری نیروهای نظامی، انتظامی و مردمی در مهار دست‌درازی چنین طمع‌کارانی به میراث‌فرهنگی کشورمان اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی خاطرنشان کرد: یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان اردبیل آماده دریافت هرگونه اطلاعاتی در مورد حفاری‌های غیر مجاز احتمالی است.

انتهای پیام/