اکبر بهنام‌جو در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: هر چند تصمیم‌گیری برای بازگشایی مدارس در اواخر شهریور و با تصمیم ستاد کرونا انجام می‌شود اما در شرایط کنونی و با خیز پنجمی که بسیار هم خطرناک است، امکان بازگشایی مدارس وجود ندارد. وی تصریح کرد: از طرفی امکان واکسیناسیون دانش‌آموزان در […]

اکبر بهنام‌جو در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: هر چند تصمیم‌گیری برای بازگشایی مدارس در اواخر شهریور و با تصمیم ستاد کرونا انجام می‌شود اما در شرایط کنونی و با خیز پنجمی که بسیار هم خطرناک است، امکان بازگشایی مدارس وجود ندارد.

وی تصریح کرد: از طرفی امکان واکسیناسیون دانش‌آموزان در گروه‌های سنی زیر ۱۸ سال امکان‌پذیر نیست و به همین دلیل شرایط برای بازگشایی مدارس با وضعیت خطرناک کرونایی فعلی وجود ندارد و شاید در شهریورماه با بهبود شرایط تصمیمی متفاوت در این زمینه گرفته شود.

استاندار اردبیل به کمبود تخت‌های بیمارستانی برای پذیرش بیماران کرونایی با شرایط ویژه و همراهی کپسول‌های اکسیژن برای تأمین نیازمندی بیماران را یادآور شد و گفت: در دو هفته اخیر وضعیت استان در شیوع کرونا به مراتب بدتر شده و در صورت عدم همراهی مردم امکان گسترش و انتشار بیشتر ویروس نیز در شهرهای مختلف وجود دارد.

بهنام‌جو افزود: ستاد کرونای استان تصمیمات جدیدی را برای کنترل بیماری و تعطیلی اماکن مختلف گرفته است که با اجرایی شدن آن امیدواریم به کنترل خیز پنجم موفق شویم.

وی علائم ابتلاء به دلتا کرونا را تب و لرز، سرفه و همچنین علائم شبیه به سرماخوردگی در فصل تابستان اعلام کرد و ادامه داد: در کنار مراقبت‌های بهداشتی، سعی بر توسعه تزریق واکسن ضد کرونا است که در استان اردبیل میزان واکسیناسیون تا روزانه به بیش از ۱۰ هزار دز رسیده و انتظار می‌رود همین روند گسترش واکسیناسیون به صورت فراگیر را در سطح استان شاهد باشیم.

بهنام‌جو در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با واکسینه شدن گروه‌های سنی مختلف انتظار می‌رود شرایط آرام‌تری را در کنترل پیک پنجم شاهد باشیم و حداقل واکسیناسیون به جلوگیری از مرگ و میرها منجر شود.

وی اضافه کرد: در استان اردبیل تاکنون گروه‌های سنی مختلف بالای ۶۰ سال و همچنین بیماران خطرناک واکسینه شدند و پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی بر تزریق دو دز واکسن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بعد از واکسیناسیون است تا ایمنی بیشتر ایجاد شود.

استاندار اردبیل بیان کرد: علاوه بر شهر اردبیل، در شهرهای بزرگ استان وضعیت حاد کرونایی را شاهد هستیم و اگر همراهی مردم را در کنترل این خیز شاهد نباشیم امکان گسترش بیماری و مهار آن تا آخر تابستان نیز به درازا بکشد.

انتهای پیام/

منبع