مهدی توحیدی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: بازشماری آرا در صندوق‌های انتخابات شوراهای شهر در شهر اردبیل به اتمام رسید و در سایر شهرستان‌ها نیز به ترتیب این کار ادامه پیدا می‌کند. وی تصریح کرد: از صبح امروز و در فرمانداری مشگین‌شهر کار بازشماری آرا با حضور هیئت‌های نظارت و اجرایی […]

مهدی توحیدی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: بازشماری آرا در صندوق‌های انتخابات شوراهای شهر در شهر اردبیل به اتمام رسید و در سایر شهرستان‌ها نیز به ترتیب این کار ادامه پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: از صبح امروز و در فرمانداری مشگین‌شهر کار بازشماری آرا با حضور هیئت‌های نظارت و اجرایی و مراجع قضائی و انتظامی در حال انجام است و تلاشمان بر این است تا به صورت دقیق این بازشماری به انجام برسد.

دبیر هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای استان اردبیل گفت: به مردم به ویژه کاندیداهای شوراها این اطمینان خاطر را می‌دهیم که بازشماری به صورت صحیح و درست انجام می‌شود تا حقی از نامزدها و آرای مردم ضایع نشود و در یک زمانبندی مشخص در همه شهرستان‌ها بازشماری به انجام خواهد رسید.

توحیدی افزود: این حق نامزدها، اصحاب رسانه و عموم هموطنان است که در جریان روند بازشماری آرا قرار گیرند که ما برای اولین بار از دوربین‌های نظارتی و کنترلی استفاده کردیم تا در همه شعب بتوانیم مباحث بازشماری را رصد کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در همه صندوق‌های ۱۴ شعبه‌ای که بازشماری انجام می‌شود از ظرفیت این دوربین‌ها استفاده می‌کردیم تا افرادی که عملیات بازشماری را انجام می‌دهند به صورت دقیق، منصفانه و صادقانه در این حوزه ورود پیدا کنند.

توحیدی اضافه کرد: در این فرآیند از ظرفیت علما و روحانیون نیز استفاده می‌کنیم تا با خیرخواهی و ترغیب و تشویق افراد دخیل در حوزه بازشماری بتوانند صداقت و امانتداری را به دقت رعایت کرده تا حقی از کاندیداها و مردم ضایع نشود.

وی بیان کرد: در سه مرحله در اردبیل بازشماری آرا انجام شد که در مرحله اول ۱۰ درصد، مرحله دوم پنج درصد و در مرحله سوم نیز ۱۰ درصد آرا بازشماری شد تا در مجموع ۲۵ درصد کل صندوق‌های انتخابات ششمین دوره شوراهای شهر در اردبیل بازشماری شود.

توحیدی ادامه داد: بعد از بازشماری و اتقان به نتایج به دست آمده اعلام اسامی از سوی فرمانداری انجام شد و هیئت نظارت صحت انتخابات شورای شهر اردبیل را اعلام کرد.

وی اظهار کرد: منتخبان مردم در پارلمان محلی به صورت رسمی از ۱۶ مردادماه فعالیت خود را آغاز خواهند کرد تا بتوانند در یک فرآیند قانونی وظیفه خطیر نمایندگی مردم را در شوراهای شهر به انجام برسانند.

اما با اتمام بازشماری آرا در شهر اردبیل در نهایت ابراهیم صفری با ۱۴ هزار و ۲۶۰ رأی، یونس رونقی با ۱۴ هزار و سه رأی، بهروز اسکندرپور با ۱۳ هزار و ۸۳۶ رأی، مینا نهامین با ۱۲ هزار و ۹۵۷ رأی، علیرضا غریبی با ۱۲ هزار و ۷۸۲ رأی، زهرا قدیمی با ۱۲ هزار و ۷۵۷ رأی، حبیب‌الله فتحی با ۱۲ هزار و ۳۷۹ رأی، سجاد محمدحسن‌پور با ۱۱ هزار و ۴۵۳ رأی، میر محمد سیدهاشمی با ۱۱ هزار و ۳۴۸ رأی، جواد انصاری با ۱۰ هزار و ۶۷۲ رأی و سلامت صفری با ۱۰ هزار و ۶۲۴ رأی به عنوان ۱۱ عضو شورای شهر اردبیل معرفی شدند.

همچنین در شهر اردبیل بهزاد عباس‌زاده، ابراهیم علیپور، سید ناصر حسینی، رحیم آقازاده، اسفندیار هوشیار، زکی‌اله خوشبخت و حسن پورعلی به عنوان هفت عضو علی‌البدل شورای شهر اردبیل معرفی شدند.

بازشماری آرای صندوق‌های شورای شهر اردبیل به دنبال اعتراض و شکوائیه تعدادی از کاندیداهای شورای شهر اردبیل در چند روز گذشته به انجام رسید و در نهایت تغییراتی در آرای نهایی به وجود آمد و ترکیب اعضای شورای شهر در ششمین دوره مشخص شد.

انتهای پیام/

منبع