سیاوش محمدی در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی و با تاکید بر هشدار صادره سطح زرد – شماره هفت، طی امروز تا صبح چهارشنبه ۶ اردیبهشت با فعالیت سامانه ناپایدار جوی در منطقه علاوه بر وزش باد تند جنوبی گاهی با سرعت نسبتاً […]

سیاوش محمدی در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی و با تاکید بر هشدار صادره سطح زرد – شماره هفت، طی امروز تا صبح چهارشنبه ۶ اردیبهشت با فعالیت سامانه ناپایدار جوی در منطقه علاوه بر وزش باد تند جنوبی گاهی با سرعت نسبتاً شدید، آسمان نیمه ابری تا ابری بوده و در بیشتر مناطق استان بارش باران غالباً به صورت رگبار باران گاهی توأم با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین از شرایط فصلی و محلی در ساعات بعد از ظهر و عصر با رشد ابرهای همرفتی در مناطق مستعد استان به ویژه در نواحی منتهی به کوهستان سبلان، بخش‌هایی از جنوب استان و شهرستان‌های گرمی و انگوت علاوه بر تندباد موقتی، بارش تگرگ نیز دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: لذا در این مناطق با توجه به نوع بارش‌های بهاری با شدت و ضعف جاری شدن رواناب و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها وجود دارد.

محمدی افزود: روز چهارشنبه از شدت ناپایداری‌ها کاسته شده و با کاهش نسبی دمای هوا در مناطقی از استان بارش پراکنده انتظار می‌رود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل خاطرنشان کرد: پنجشنبه و جمعه جوی نسبتاً پایدار با آسمانی غالباً صاف خواهیم داشت و علاوه بر افزایش نسبی دمای هوا در مناطق کوهستانی، بارش پراکنده نیز احتمال می‌رود.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر