به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، چهارمین بازی هفته دوم رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۳ به میزبانی روتردام هلند عصر امروز با دیدار دو تیم ایران و هلند از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه آغاز شد و نزدیک به ۲ ساعت و ۱۵ دقیقه به طول انجامید. در این بازی ملی پوشان کشورمان […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، چهارمین بازی هفته دوم رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۳ به میزبانی روتردام هلند عصر امروز با دیدار دو تیم ایران و هلند از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه آغاز شد و نزدیک به ۲ ساعت و ۱۵ دقیقه به طول انجامید.

در این بازی ملی پوشان کشورمان در ست اول به پیروزی رسیدند اما ست دوم را واگذار کردند. در ست سوم اما شاگردان عطایی به بازی برگشتند و به یک پیروزی نفس گیر دست یافتند. با این حال کار در ست چهارم به سود هلند تمام شد. در نهایت ایران در ست پنجم هم بازنده شد تا در هفته دوم به کسب تنها یک پیروزی برابر آلمان اکتفا کند.

ترکیب ایران مقابل هلند

بهروز عطایی تیم ایران را با ترکیب سید محمد موسوی، محمد ولی‌زاده، امیرحسین اسفندیار، پوریا حسین‌خانزاده، محمدطاهر وادی، امین اسماعیل‌نژاد و محمدرضا حضرت‌پور برابر هلند به میدان فرستاد.

مردان والیبال ایران با لباس سفید و قرمز برای لیبروها برابر تیم هلند به میدان رفتند.

ست اول؛ ۲۵ بر ۱۶ به سود ایران

اولین امتیاز برای ایران ثبت شد و پس از آن شاگردان عطایی به چند امتیاز پی در پی دست پیدا کردند تا نتیجه ۵ بر یک به سود ایران پیش برود، در ادامه سرمربی تیم هلند پس از اختلاف ۴ امتیازی تقاضای وقت استراحت کرد. برتری ایران نسبت به هلند در ست اول کاملاً محسوس بود، شاگردان عطایی نسبت به دو بازی قبل عملکرد بهتری داشتند به طوری که امتیاز این دیدار ۱۴ بر ۶ دنبال می‌شد و پس از فاصله اختلاف ۸ امتیازی، سرمربی تیم هلند دوباره مجبور به تقاضای وقت استراحت کرد.

پس از وقت استراحت دوم، هلندی‌ها کمی بهتر عمل کردند و توانستند فاصله اختلاف با ایران را کمتر کنند. یک رالی جذاب و تماشایی منجر به امتیاز برای ایران شد تا نتیجه با امتیاز ۱۷ بر ۱۳ دنبال شود. هلندی‌ها در این ست چندین امتیاز به خاطر خراب کردن سرویس از دست دادند. در لحظات پایانی بازی ایران همچنان تیم برتر میدان بود و در نهایت بازی با پیروزی شاگردان عطایی و با نتیجه ۲۵ بر ۱۶ به سود ایران به پایان رسید.

ست دوم؛ ۲۵ بر ۱۶ به سود هلند

در حالی که اولین امتیاز ست دوم باز هم برای ایران ثبت شد اما در ادامه دو تیم از همان ابتدا، بازی پایاپایی داشتند. هلندی‌ها که در ست اول عملکرد خوبی نداشتند دو امتیاز پیش افتادند و نتیجه را به امتیاز ۹ بر ۷ رساندند، در ادامه با خراب کردن سرویس توسط اسفندیار و کسب امتیاز توسط هلندی‌ها امتیاز ۱۱ بر ۹ برای هلند ثبت شد تا اینکه عطایی تقاضای وقت استراحت کرد. تعداد خطای سرویس بازیکنان ایران نسبت به ست اول بیشتر شد.

هلندی‌ها در ست دوم با کسب امتیازات پی‌در پی فاصله‌شان را با ایران به ۶ اختلاف امتیاز رساندند و بازی با نتیجه ۱۷ بر ۱۱ دنبال شد. عطایی سرمربی تیم برای اینکه اختلاف را کم کند دست به تغییر در ترکیب تیم زد. در حالی که امتیاز به ۲۱ بر ۱۲ و فاصله اختلاف با ایران به ۹ رسید بود، محمد موسوی با یکی از بازیکنان هلند جر و بحث کرد که دخالت داور بازی را به همراه داشت. کسب امتیاز ۲۳ برای هلند با ویدئو چک از سوی عطایی همراه شد که درخواست ایران رد شد و این امتیاز برای هلند به ثبت رسید. در لحظات پایانی بازی اگرچه عطایی دست به تغییراتی در ترکیب تیم زد اما سودی نداشت و این ست با نتیجه ۲۵ بر ۱۶ به سود هلند به پایان رسید.

ست سوم؛ ۲۵ بر ۲۱ به سود ایران

اولین امتیاز توسط نیمیر عبدالعزیز برای هلند ثبت شد؛ با خراب شدن سرویس بازیکن هلند بازی پایاپایی پیش رفت تا اینکه امین اسماعیل‌نژاد با سرویس مستقیم و همچنین دفاع خوب بازیکنان، امتیاز ۵ بر ۲ را برای ایران ثبت کرد. پس از آن بلافاصله سرمربی هلند تقاضای وقت استراحت کرد. در ادامه اگرچه هلندی‌ها امتیازات از دست رفته را کم‌کم جبران کردند اما کار تیمی بازیکنان ایران باعث شد با پنج اختلاف امتیاز، نتیجه ۱۱ بر ۶ به سود ایران پیش برود. با خراب شدن سرویس توسط نیمیر امتیاز ۱۲ برای ایران ثبت شد،

آبشار فوق‌العاده امین اسماعیل‌نژاد خوشحالی را برای بازیکنان ایران به ارمغان آورد. بازی با امتیاز ۱۴ بر ۷ به سود ایران در جریان بود تا اینکه سرمربی هلند تقاضای وقت استراحت کرد. پس از آن بازیکنان این تیم امتیازات از دست رفته را کم‌کم جبران کردند و پنج امتیاز کسب کردند تا اختلاف ۲ امتیاز شود و نتیجه ۱۷ بر ۱۵ دنبال شود. با این وجود آبشار دیدنی محمد موسوی روحیه را به تیم ایران برگرداند. در حالی که هلند از ایران عقب بود اما اشتباه بازیکنان باعث شد تا هر دو تیم در امتیاز ۱۹ به تساوی برسند. شاگردان عطایی که محکوم به پیروزی در این بازی هستند پس از تساوی امتیازات، با یک کار تیمی خوب دوباره فاصله امتیاز را زیاد کردند و نتیجه ۲۴ بر ۲۱ به سود ایران ثبت شد و در نهایت ایران ۲۵ بر ۲۱ برنده از زمین خارج شد.

ست چهارم؛ ۲۵ بر ۱۷ به سود هلند

اولین امتیاز ست چهارم برای ایران ثبت شد. سرویس‌های کوبنده نیمیر، هلندی‌ها را به امتیاز ۵ بر ۴ رساند. آبشار نیمیر یک امتیاز دیگر نصیب هلندی‌ها کرد تا اینکه سرمربی ایران تقاضای وقت استراحت کرد. سرویس‌های کوبنده و مستقیم نیمیر بلای جان ایران شد و عطایی مجبور شد شهروز همایونفرمنش را به زمین بفرستد. دو امتیاز مستقیم سرویس نیمیر هر دو بار با عبور از دستان امیرحسین اسفندیار کار را برای ایران سخت کرد. هلندی‌ها در این ست نشان دادند تیم برتر میدان هستند و بازی را با ۴ اختلاف در امتیاز ۱۱ بر ۷ پیگیری کردند.

با این حال اسماعیل‌نژاد به امتیازات سریالی نیمیر پایان داد. این بازیکن هلندی در این ست غیرقابل مهار بود. اسفندیار در شرایط حساس این بازی با خراب کردن سرویس، امتیاز از دست داد تا هلند با ۶ امتیاز و نتیجه ۱۴ بر ۸ پیروز میدان باشد. سرمربی ایران پس از این اختلاف امتیاز تقاضای وقت استراحت کرد. در ادامه همچنان هلندی‌ها تیم برتر میدان بودند و با امتیاز ۱۸ بر ۱۲ کار را دنبال کردند. هلندی‌ها در کسب امتیاز از ایران فاصله گرفتند و تقریباً کار برای بازگشت به بازی در این ست خیلی سخت شد. بازی با امتیاز ۲۰ بر ۱۴ به سود هلند در جریان بود که خطای شریفی یک امتیاز دیگر را تقدیم تیم حریف کرد.

عطایی با این شرایط دست به تغییر زد و حاجی‌پور را به جای اسماعیل‌نژاد به زمین فرستاد. نیمیر امتیازات را یکی پس از دیگری درو کرد و در این ست عملکرد استثنایی داشت. در لحظات پایانی بازی هلندی‌ها تیم برتر میدان بودند و امتیاز ۲۵ نصیب آنها شد، اگرچه عطایی درخواست بازبینی کرد اما سودی نداشت. در نتیجه این ست با امتیاز ۲۵ بر ۱۷ به سود هلند به پایان رسید.

ست پنجم؛ ۱۵ بر ۱۰ به سود هلند

امتیاز اول ست پنجم برای هلند با دستان همان همیشگی، نیمیر عبدالعزیز به دست آمد، در ادامه دو تیم در ست پنجم بازی پایاپایی داشتند، در شرایطی که ایران با امتیاز ۴ بر ۲ پیش بود، امین اسماعیل‌نژاد با بازیکن هلندی برخورد کرد و از ناحیه گردن احساس ناراحتی کرد، سرمربی هلند درخواست بازبینی کرد که رد شد. سرویس مستقیم نیمیر دوباره یک امتیاز نصیب هلندی‌ها کرد. در حالی که ایران در ابتدای این ست شروع بهتری داشت، اما در ادامه هلند بهتر کار کرد و به امتیاز ۷ بر ۵ رسید و عطایی هم مجبور شد وقت استراحت بگیرد.

هماهنگی تیمی بازیکنان هلند آن‌ها را به امتیاز ۱۰ رساند و با سه اختلاف بازی را دنبال کردند. سرویس خوب وادی و عملکرد قابل قبول والی‌زاده و شریفی بازی را به امتیاز تساوی ۱۰ رساند. تعویض اسفندیار و آمدن شریفی به زمین شرایط را برای ایران بهتر کرد. در لحظات حساس بازی شریفی با خراب کردن سرویس یک امتیاز تقدیم هلندی‌ها کرد تا بازی با نتیجه ۱۲ بر ۱۰ پیگیری شود. در ادامه با رای داور امتیاز ۱۴ نصیب هلندی‌ها شد، داور بازی برای اطمینان خودش تقاضای ویدئو چک کرد تا مطمئن شود. در نهایت امتیاز ۱۵ هم برای هلند به دست آمد تا این ست با نتیجه ۱۵ بر ۱۰ به سود هلند به پایان برسد.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر