سید حامد عاملی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: در حال حاضر صنعت گردشگری برای استان اردبیل ثروت‌آفرین نیست و در تحقق این امر باید تحول جدی را در صنعت گردشگری و ایجاد جاذبه‌های بیشتر و بهتر در این حوزه انجام دهیم. وی عمده فعالیت‌های انجام شده در این حوزه را راه‌اندازی […]

سید حامد عاملی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: در حال حاضر صنعت گردشگری برای استان اردبیل ثروت‌آفرین نیست و در تحقق این امر باید تحول جدی را در صنعت گردشگری و ایجاد جاذبه‌های بیشتر و بهتر در این حوزه انجام دهیم.

وی عمده فعالیت‌های انجام شده در این حوزه را راه‌اندازی تورهای گردشگری از کشورهای حوزه خلیج فارس به مقصد شهرهای گردشگری استان اردبیل، تنوع‌بخشی به جاذبه‌های گردشگری و احداث زیرساخت‌هایی نظیر هتل پنج ستاره عنوان کرد و گفت: با تحولی که در صنعت گردشگری برای چهار سال پیش رو پیش‌بینی کردیم امیدواریم تولید ثروت از محل صنعت گردشگری به معنای واقعی تحقق پیدا کند.

استاندار اردبیل، راه و توسعه و تکمیل راه آهن را از دیگر زیرساخت‌های مورد نیاز برای توسعه صنعت گردشگری اعلام کرد و افزود: با سرمایه‌گذاری‌های کلان در این زمینه می‌توان به اهداف مورد نظر دست پیدا کرد که به صورت گام به گام این هدف‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در حال انجام است.

عاملی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: سرعین دارای ظرفیت بی‌نظیر با داشتن مواهب خدادادی و جاذبه‌های طبیعی به ویژه آب‌های معدنی و درمانی مؤثر است که به راحتی می‌توانیم از این فضا و بستر در ایجاد زنجیره گردشگری، تولید ثروت و حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی استفاده کنیم.

وی عقب‌ماندگی‌های اردبیل را در حوزه اقتصادی و پایین بودن شاخص‌ها در این حوزه یادآور شد و اضافه کرد: نه تنها در تولید ناخالص داخلی بلکه در سرانه درآمد و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی رتبه‌های ۲۵ تا ۲۸ کشور را داریم و در این حوزه نمی‌توان با شرایط موجود به تحولی عظیم امیدوار بود.

عاملی بیان کرد: بر اساس هدف‌گذاری انجام شده در کنار فعالیت‌های عمرانی، خدماتی و زیرساختی ما باید به تأمین و توسعه بخش‌های اقتصادی استان به ویژه کشاورزی، گردشگری و صنعتی اهتمام جدی داشته باشیم تا حرکت‌ها و تحولات در مسیر توسعه بیشتر رقم بخورد.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: با راه‌اندازی اولین هتل پنج ستاره سایر مجموعه‌های اقامتی و خدماتی نیز در تقویت زنجیره صنعت گردشگری راه‌اندازی شود و در کنار آن توسعه بزرگراه شمال به جنوب، راه‌اندازی راه آهن اردبیل به میانه و تقویت ناوگان هوایی از برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌های اصلی است.

استاندار اردبیل از راه‌اندازی ایرلاین اختصاصی استان و خرید چند دستگاه هواپیما نیز تصریح کرد: با استقرار هواپیما در فرودگاه اردبیل به راحتی می‌توان برای راه‌اندازی تورهای گردشگری از کشورهای حوزه خلیج فارس و سایر کشورهای همسایه برنامه‌ریزی مناسبی را انجام داد.

انتهای پیام/

منبع