به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، هفته سوم و پایانی مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳ از ۱۳ تا ۱۹ تیرماه با ۳۲ مسابقه در دو شهر آناهایم آمریکا و پاسای فیلیپین پیگیری می‌شود تا هفت تیم صعود کننده به مرحله نهایی مشخص شوند. لهستان به عنوان میزبان حضورش در مرحله نهایی […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، هفته سوم و پایانی مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳ از ۱۳ تا ۱۹ تیرماه با ۳۲ مسابقه در دو شهر آناهایم آمریکا و پاسای فیلیپین پیگیری می‌شود تا هفت تیم صعود کننده به مرحله نهایی مشخص شوند. لهستان به عنوان میزبان حضورش در مرحله نهایی قطعی شده است.

تیم ملی والیبال ایران که هفته سوم لیگ ملت‌ها را با دیداری برابر فرانسه و بدون حضور بهروز عطایی سرمربی و برخی بازیکنان اصلی تیم آغاز کرد، در دومین دیدار خود از ساعت هفت صبح روز جمعه ۱۶ تیر ماه به مصاف بلغارستان می‌رود.

این دو تیم برای دهمین بار در طول تاریخ به مصاف هم خواهند رفت. در مسابقات پیشین پنج بار کشورمان پیروز میدان بوده است و در چهار دیدار بلغارها برنده از زمین خارج شده‌اند.

آخرین شکست تیم ایران مربوط به سال گذشته و لیگ ملت‌های ۲۰۲۲ است که ملی‌پوشان سه بر صفر نتیجه را به حریف واگذار کردند و شاگردان بهروز عطایی در دیدار آناهایم به دنبال انتقام از حریف هستند تا با کسب یک پیروزی دیگر ششمین برد خود را برابر بلغارستان در مسابقات رسمی رقم بزنند.

البته پیروزی در این مسابقه کار آسانی نیست چرا که تیم ملی والیبال بلغارستان سابقه هشت دوره حضور در بازی‌های المپیک را در پرونده کاری خود دارد که در سال ۱۹۸۰ در مسکو موفق به کسب مقام نایب قهرمانی و مدال نقره شده است.

مردان والیبال بلغارستان از سال ۱۹۴۹ که برای نخستین بار در رقابت‌های قهرمانی جهان شرکت کردند، تاکنون در ۱۹ دوره حضور داشتند و مقام دومی و مدال نقره سال ۱۹۷۰ بهترین عملکرد آن‌ها در این رقابت‌ها است. تیم ملی والیبال بلغارستان در چهار دوره نیز به مقام سومی جهان دست یافته است.

ایران - بلغارستان؛جدال انتقامی بدون سرمربی/ به دنبال ششمین پیروزی

ملی‌پوشان والیبال این کشور مدال برنز جام جهانی سال ۲۰۰۷ را نیز در پرونده افتخارات خود دارند.

البته بلغارها در دو هفته نخست لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ عملکرد چندان خوبی نداشتند و با یک پیروزی و ۶ امتیاز در جایگاه پانزدهم رده‌بندی این رقابت‌ها قرار گرفتند و در رده‌بندی فدراسیون جهانی هم با ۱۴۶.۸۴ امتیاز رتبه ۲۵ را به خود اختصاص دادند. بلغارستان در نخستین مسابقه خود در هفته سوم نیز مغلوب آلمان شد و در حال حاضر در جایگاه شانزدهم لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳ قرار دارد.

اما تیم ملی والیبال ایران با دو برد و ۸ امتیاز در جایگاه یازدهم جدول لیگ ملت‌ها قرار دارد و در جدول فدراسیون جهانی هم امتیازاتش فریز شده و تا پایان مسابقات در جایگاه یازدهم با امتیاز ۲۴۱.۰۵ باقی خواهد ماند.

از میان ۱۴ بازیکن معرفی شده برای حضور در هفته سوم لیگ ملت‌ها سیدمحمد موسوی، مرتضی شریفی، مهدی جلوه، علی رمضانی، بردیا سعادت، جواد کریمی، امیرحسین اسفندیار، محمدرضا مؤذن و محمدرضا حضرت‌پور تجربه بازی برابر تیم بلغارستان را دارند و علی حاجی‌پور، پوریا حسین‌خانزاده، آرمین افشین‌فر، محمد ولی‌زاده و شهروز همایونفرمنش برای نخستین بار برابر این تیم قرار خواهند گرفت.

کولو نیکولای، آتاناسوو مارتین، گوتسو سوتوسلاو، آسپاروهوو آسپارو، سگانوو جئورجی، کاریاگین دنیز، گروز دانو الکس، دیمیترو دیمیتار، سالپاروو تئودور، بوژیلو مارتین، رائو دلچو، پنچو نیکولای، براتوو والنتین و پدکوو ایلیا ۱۴ بازیکن تیم بلغارستان در این رقابت‌ها هستند و پلامن کنستانتینو هدایت این تیم را برعهده دارد.

زمان و نتیجه دیدار تیم‌های ملی والیبال ایران و بلغارستان از ابتدا تا کنون به قرار زیر است:

۱۹۷۰ (قهرمانی جهان): ایران (صفر) – بلغارستان (۳)

۲۰۰۶ (قهرمانی جهان): ایران (صفر) – بلغارستان (۳)

۲۰۱۶ (لیگ جهانی): ایران (۳) – بلغارستان (یک)

۲۰۱۸ (لیگ ملت‌ها): ایران (۳) – بلغارستان (یک)

۲۰۱۸ (قهرمانی جهان): ایران (۳) – بلغارستان (یک)

۲۰۱۸ (قهرمانی جهان): ایران (صفر) – بلغارستان (۳)

۲۰۱۹ (لیگ ملت‌ها): ایران (۳) – بلغارستان (صفر)

۲۰۲۱ (لیگ ملت‌ها): ایران (۳) – بلغارستان (صفر)

۲۰۲۲( لیگ ملت‌ها): ایران (صفر) – بلغارستان (۳)

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر