به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، عبدالله بحرالعلومی عصر پنجشنبه در آیین اختتامیه ویژه برنامه «مهر سینمای ایران» در فرهنگسرای بانوان اردبیل اظهار کرد: تولد سینما از شرق بوده و به جرئت می‌توان گفت در توسعه سینما نقش داستان‌ها و روایتگری ایرانیان نقشی ممتاز و بی‌بدیل بوده است. وی تصریح کرد: […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، عبدالله بحرالعلومی عصر پنجشنبه در آیین اختتامیه ویژه برنامه «مهر سینمای ایران» در فرهنگسرای بانوان اردبیل اظهار کرد: تولد سینما از شرق بوده و به جرئت می‌توان گفت در توسعه سینما نقش داستان‌ها و روایتگری ایرانیان نقشی ممتاز و بی‌بدیل بوده است.

وی تصریح کرد: اگر به گذشته خود نظری بیندازیم با تصویرسازی داستان‌های پدران و مادرانی روبه‌رو می‌شویم که در گوش فرزندانشان روایتگر این داستان‌های با عظمت بودند و بر همین اساس و مبنای تصویرسازی‌ها تولد سینما و رونق آن را امروز شاهد هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: ما نیازی به مبانی فکری و اندیشه‌ای غرب در تولید آثار سینمایی و یا سایر حوزه‌های هنری نداریم بلکه با رجوع به گنجینه عظیم تاریخی، فرهنگی، تمدنی و هویتی خود می‌توانیم بهترین سناریوها را طراحی کرده و نسبت به اجرای آن ورود پیدا کنیم.

بحرالعلومی افزود: هر چند غرب با برگزاری جشنواره‌های مختلف سعی دارد تا به سینما جهت و سمت و سوی متفاوت ببخشد اما واقعیت این است که هنر سینما، هنر پاک و اصیلی است که می‌تواند با شاخحصه ارزشمداری زمینه پیشرفت و اعتلای فرهنگ جامعه را به وجود آورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: سینماگران ما باید با الهام از مبانی اخلاقی، فلسفی و حتی اندیشه‌های آرمانی الهی نسبت به خلق آثار جذاب و بی‌نظیر اقدام کنند که در این زمینه امیدواریم اهالی سینما نقش‌آفرینی واقعی را انجام دهند.

بحرالعلومی به جنگ ترکیبی و رسانه‌ای دشمن اشاره کرد و ادامه داد: در این میدان جنگ افسران واقعی رسانه‌ها و اهالی هنر و سینما هستند که می‌توانند نقش‌آفرینی حقیقی را انجام دهند.

وی اضافه کرد: امیدواریم با پشتیبانی و حمایتی که در دولت سیزدهم از فعالان عرصه سینما و هنر هفتم می‌شود، شاهد بالندگی و شکوفایی این هنر با اصالت باشیم و قطعاً در ماه‌های آینده اخبار امیدبخشی را در این حوزه از زبان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهیم شنید.

بحرالعلومی بیان کرد: قرار بود به مناسبت روز سینما این ویژه برنامه تجلیل از پیشکسوتان و فعالان عرصه سینمای استان اردبیل برگزار شود که به دلیل تقارن این ایام با عزاداری ماه صفر، قرار شد در مهرماه این رویداد برگزار شود که به دلیل شرایط خاص، در آبان ماه شاهد برگزاری این برنامه ویژه هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، در پایان این مراسم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را خطاب به ویژه برنامه «مهر سینمای ایران» قرائت کرد.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر