به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، عسکر جلالیان معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری اعلام کرد: ۱۰۱ نفر از محکومان افغانستانی محبوس در زندان‌های کشور صبح امروز به کشورشان منتقل شدند. وی افزود: این افراد با تلاش کمیته انتقال محکومان وزارت دادگستری و همکاری قوه قضائیه، وزارت امور خارجه […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، عسکر جلالیان معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری اعلام کرد: ۱۰۱ نفر از محکومان افغانستانی محبوس در زندان‌های کشور صبح امروز به کشورشان منتقل شدند.

وی افزود: این افراد با تلاش کمیته انتقال محکومان وزارت دادگستری و همکاری قوه قضائیه، وزارت امور خارجه و سازمان زندان‌ها و رایزنی‌های دیپلماتیک و حقوقی بین جمهوری اسلامی ایران و هیأت حاکمه افغانستان از طریق مرز زمینی نیمروز در استان سیستان و بلوچستان برای گذران ادامه دوران محکومیت خود تحویل مقامات افغانستانی شدند.

لازم به ذکر است سال گذشته نیز در چارچوب موافقت‌نامه انتقال محکومان بین جمهوری اسلامی ایران و افغانستان، حدود ۸۰۰ زندانی افغانستانی برای گذران دوران محکومیت خود به مقامات هیأت حاکمه افغانستان تحویل شدند.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر