به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، سید کمال‌الدین میرجعفریان عصر دوشنبه در جریان عقد تفاهمنامه همکاری مشترک در اردبیل اظهار کرد: بر اساس این تفاهمنامه ساماندهی و بهسازی رودخانه بالیقلوچایی از تپه نادری تا آخر مسیر زرناس انجام می‌شود تا هموطنان از زیبایی‌های این مسیر رودخانه‌ای بهره بگیرند. وی تصریح کرد: […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، سید کمال‌الدین میرجعفریان عصر دوشنبه در جریان عقد تفاهمنامه همکاری مشترک در اردبیل اظهار کرد: بر اساس این تفاهمنامه ساماندهی و بهسازی رودخانه بالیقلوچایی از تپه نادری تا آخر مسیر زرناس انجام می‌شود تا هموطنان از زیبایی‌های این مسیر رودخانه‌ای بهره بگیرند.

وی تصریح کرد: هر چند در گذشته برخی اقدامات با هدف ساماندهی این رودخانه در محدوده هسته مرکزی شهر انجام شده بود اما قرار است در قالب این پروژه مهم و اساسی در کنار بهسازی داخل رودخانه، فضاهای پیرامونی آن نیز برای حضور گردشگران آماده و مهیا شود.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: این مسیر هفت کیلومتری به گونه‌ای ساماندهی و بهسازی می‌شود تا گردشگران و مسافران از المان‌ها، آب‌نما، نورپردازی و ایجاد سایت‌های حضور گردشگران بهره گرفته و زیبایی‌های این رودخانه به بهبود سیمای شهری اردبیل نیز کمک کند.

میرجعفریان افزود: با توجه به اینکه حقابه این رودخانه از سد یامچی تأمین می‌شود، قرار است در قالب یک مخزن ۲۰۰ متر مکعبی در آخر رودخانه و منطقه زرناس با پمپاژ آب مورد نیاز به صورت مداوم و چرخشی در مسیر این رودخانه در جریان باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تلاش بر این است تا این مسیر گردشگری به یکی از زیباترین و جذاب‌ترین مناطق توریسمی اردبیل تبدیل شود که قطعاً زیبایی آن با توجه به نورپردازی‌های مدرن در هنگام شب بیشتر جلوه‌گری خواهد کرد.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل اضافه کرد: در کنار بهسازی و زیباسازی مسیر رودخانه بالیقلوچایی، قرار است با همکاری قرارگاه خاتم‌الانبیاء پروژه دفن بهداشتی زباله شهری نیز انجام و عملیات بازیافت به شکل درست و صحیح انجام شود.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر