رئیس اداره ثبت احوال گرمی گفت: در 9 ماهه امسال 740 مورد تولد در شهرستان ثبت شده است که آمار مربوط به آن هم 7 در صد نسبت به مشابه سال پیش کاهش نشان می‌دهد.

سیدرحمان ایمانی، رئیس اداره ثبت احوال گرمی در گفتگو با آذرمغان با اشاره به آمار فوتی این شهرستان، اظهار کرد: در ۹ ماهه سال‌جاری ۴۳۸ مورد فوتی در شهرستان ثبت شده که در مقایسه با آمار ۲۹۱ فوتی در سال گذشته ۵۰ درصد افزایش فوتی داریم.
وی بیماری کرونا و جمعیت پیری شهرستان را مسبب اصلی افزایش فوت دانست و افزود: آمار ثبت شده فوت در ۱۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.
دبیرشورای ثبت احوال گرمی ادامه داد: در آذرماه امسال فقط ۷۰ مورد فوتی در سامانه ثبت احوال در شهرستان ثبت گردیده است که این آمار علی‌رغم اینکه جمعیت شهرستان نسبت به ۱۰ سال گذشته کاهش یافته، بی سابقه بوده است.
رئیس اداره ثبت احوال گفت: نرخ فوت در گرمی متغییر بوده ولی در آذر ماه نرخ فوت ۸ در هزار ثبت شد؛ بدین معنی که از هر ۱۰۰۰ نفر ، ۸ نفر جان خود را از دست داده است. این درحالیست که نرخ فوت در سال ۱۳۹۰ حدود ۴ بوده است.
ایمانی اظهار داشت: در عین حال نرخ ولادت ۱۰ در هزار می باشد؛ که درسال ۱۳۹۰ حدود ۱۵ بوده است.
وی خاطرنشان کرد: در ۹ ماهه امسال ۷۴۰ مورد تولد در شهرستان ثبت شده است که آمار مربوط به آن هم ۷ در صد نسبت به مشابه سال پیش کاهش نشان می‌دهد.

اولین سجلی در سال ۱۲۷۸ به نام قاسم یوسفی گرمی لو با شغل داد و ستد متفرقه در اداره ثبت احوال گرمی ثبت شده است.

انتهای پیام/