علی رحیمی‌آذر در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: در ۱۰ ماهه سال جاری با بازرسی و بررسی‌های صورت گرفته از اصناف و واحدهای تولیدی، تجاری و خدماتی تعداد ۱۲ هزار و ۳۲۱ فقره پرونده تخلف احصا شده است که در این رابطه یک هزار و ۹۱۴ واحد تولیدی، توزیعی و انبار متخلف […]

علی رحیمی‌آذر در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: در ۱۰ ماهه سال جاری با بازرسی و بررسی‌های صورت گرفته از اصناف و واحدهای تولیدی، تجاری و خدماتی تعداد ۱۲ هزار و ۳۲۱ فقره پرونده تخلف احصا شده است که در این رابطه یک هزار و ۹۱۴ واحد تولیدی، توزیعی و انبار متخلف شناسایی شده و جریمه‌های سنگین برای آن‌ها اعمال شده است.

وی با اشاره به رشد پرونده‌های ورودی نسبت به ۱۰ ماهه سال گذشته، افزود: از تعداد کل پرونده‌های ورودی در سالجاری تا به این لحظه ۱۲ هزار و ۳۰۹ فقره پرونده تعیین تکلیف شده و به پرداخت ۶۲۵ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان از افزایش ۱.۵ برابری محکومیت‌های نقدی برای پرونده‌های تخلف خبر داد و خاطرنشان کرد: از اهم پرونده‌های مورد رسیدگی ۱۴۳ فقره مربوط به احتکار به ارزش ۳۰ میلیارد ریال، ۲ هزار و ۸ فقره گرانفروشی به ارزش ریالی ۱۹ میلیارد، تعداد یک هزار و ۴۲۰ فقره مربوط به تخلف عرضه خارج از شبکه به ارزش ۵۳ میلیارد ریال و کم فروشی و تقلب بودند که یک هزار و ۸۸۵ فقره با ارزش ۱۱ میلیارد ریال مورد رسیدگی و منتهی به صدور حکم شدند.

رحیمی‌آذر ادامه داد: همچنین تعداد ۸۳ فقره پرونده مهم و ملی با ارزش بالای ۵ میلیارد ریال در تعزیرات استان تشکیل که ۸۶ فقره منجر به صدور حکم محکومیت جزای نقدی شد.

به گفته وی از کل پرونده‌های ورودی و در ردیف صدور احکام قرار گرفته، تعداد ۹ هزار و ۵۲ فقره پرونده مربوط به حوزه کالا و خدمات، یک هزار و ۴۳۰ فقره در رابطه با قاچاق کالا و ارز و یک هزار و ۸۳۹ فقره مربوط به بخش بهداشت و درمان بوده است.

این مسئول همچنین به تعداد بازرسی‌های دوره‌ای از اصناف و واحدها اشاره و تصریح کرد: از ابتدای امسال ۵ هزار و ۸۲۶ مورد بازرسی از واحدهای تولیدی، توزیعی و انبارها انجام شده و طی این بازرسی‌ها تعداد یک هزار و ۹۱۴ واحد دارای تخلف بودند که در مجموع بیش از ۱۴ میلیارد ریال جزای نقدی برای این واحدها صادر شده است.

رحیمی‌آذر همچنین خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه تحول سازمانی که تاکید بر تشدید نظارت و بازرسی از تولیدکنندگان و توزیع کنندگان کشور بوده از ابتدای طرح، گشت‌های تعزیرات در سطح استان از واحدهای تولیدی و توزیعی به صورت شبانه روزی بازرسی‌های میدانی را شروع کردند که تعدادی از تولیدکنندگان و توزیع کنندگان به عنوان متخلف شناسایی و پرونده تخلفاتی برای این واحدها تشکیل شده است.

انتهای پیام/

منبع