به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حجت الاسلام حسین کثیرلو ظهر چهارشنبه در همایش توسعه حل اختلاف استان اردبیل که به مناسبت سالروز تشکیل شوراهای حل اختلاف با حضور مسئولان قضائی استان، اعضا و دبیران توسعه حل اختلاف استان برگزار شد، اظهار کرد: زحمات و تلاش‌های کارکنان توسعه حل اختلاف استان […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حجت الاسلام حسین کثیرلو ظهر چهارشنبه در همایش توسعه حل اختلاف استان اردبیل که به مناسبت سالروز تشکیل شوراهای حل اختلاف با حضور مسئولان قضائی استان، اعضا و دبیران توسعه حل اختلاف استان برگزار شد، اظهار کرد: زحمات و تلاش‌های کارکنان توسعه حل اختلاف استان در ترویج و توسعه صلح و سازش در جامعه قابل قدردانی است.

وی خاطرنشان کرد: میزان مختومه شدن پرونده‌ها با صلح و سازش در پرونده‌های ارجاعی به توسعه حل اختلاف نشان دهنده این موضوع است که خانواده بزرگ و وزین توسعه حل اختلاف نقش بسیار مهم و ارزنده‌ای در صلح و سازش در بین شهروندان داشته است.

رئیس کل دادگستری اردبیل ادامه داد: اقدام شاخص واحدهای مصالحه در اخذ رضایت از اولیای دم در پرونده‌های قصاص نشان دهنده عملکرد قابل تحسین مسئولان و کارکنان توسعه حل اختلاف است.

کثیرلو با بیان اینکه متأسفانه میزان تشکیل پرونده‌ها در خصوص برخی از آسیب‌های اجتماعی در شأن مردم ولایی و حسینی اردبیل نیست، گفت: باید نهادهای فرهنگی و دستگاه‌های مرتبط اقدامات و برنامه‌ریزی‌های تأثیرگذار و بیش از پیش در مقابله و پیشگیری از این آسیب‌ها به ویژه در بحث اختلافات خانوادگی و طلاق داشته باشند.

وی تصریح کرد: تکریم ارباب رجوع، ارائه خدمت صادقانه بر مدار قانون و نیز استفاده از ظرفیت‌های فناوری نوین در راستای تسریع و تسهیل در رسیدگی به امورات مردم رویکرد اصلی دستگاه قضائی در استان اردبیل است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، در پایان این مراسم از قضات و کارکنان نمونه توسعه حل اختلاف تجلیل شد.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر