اکبر بهنام‌جو در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: با افزایش ظرفیت واحدهای فعال در صنایع تبدیلی سیب زمینی سه واحد جدید نیز تا چند ماه آینده راه‌اندازی می‌شود تا ما بر اساس هدف‌گذاری انجام شده ظرفیت صنایع تبدیلی و تکمیلی سیب زمینی را بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تن ارتقا دهیم. وی […]

اکبر بهنام‌جو در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: با افزایش ظرفیت واحدهای فعال در صنایع تبدیلی سیب زمینی سه واحد جدید نیز تا چند ماه آینده راه‌اندازی می‌شود تا ما بر اساس هدف‌گذاری انجام شده ظرفیت صنایع تبدیلی و تکمیلی سیب زمینی را بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تن ارتقا دهیم.

وی به بازدید خود از صنایع فرآوری آذرپوره اشاره و خاطرنشان کرد: در این مجموعه تولید گرانول سیب زمینی، پودر فلافل، سوپ سیب زمینی، پوره و کوکوی سیب زمینی و… تولید و تا ظرفیت ۱۲ هزار تن در سال افزایش می‌یابد.

استاندار اردبیل اشتغالزایی در این مجموعه را ۲۸ نفر و با سرمایه‌گذاری ۱۶۷ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: قرار شد مشکل آب این واحد تولیدی از طریق صدور مجوز برای چاه کشاورزی برطرف شود تا این مجموعه بتواند تولید خود را با توان بیشتر ادامه دهد.

بهنام‌جو هدف‌گذاری انجام شده سازمان جهاد کشاورزی را با حمایت سرمایه‌گذاران در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی یادآور شد و بیان کرد: در بخش سردخانه نیز با تلاش انجام شده ظرفیت انبار محصولات کشاورزی تا ۴۰۰ هزار تن افزایش خواهد یافت که امیدواریم با یک جهش مناسب از این سردخانه‌ها و انبار فنی به درستی استفاده شود.

وی به راه‌اندازی سیستم آبیاری نوین در دشت اردبیل اشاره کرد و گفت: با همراهی خود زارعین و در دشت اردبیل فعالیت‌های خوبی در راستای تغییر الگوی کشت و استفاده از سیستم نوین آبیاری انجام شده تا در این شرایط سخت کم بارشی مدیریتی را در مصرف منابع آب شاهد باشیم.

استاندار اردبیل ادامه داد: سال گذشته ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار و امسال نیز بیش از ۱۵ هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت محصولات آبی با روش‌های نوین آبیاری می‌رود تا در کنار افزایش تولید و بهره‌وری مبارزه با آفات نیز به سرعت انجام شود.

بهنام‌جو نتیجه توسعه کشت و زرع به روش آبیاری مدرن را کاهش ۴۰ درصدی میزان آب مصرفی و افزایش ۱۵ درصدی تولید محصول اعلام و تصریح کرد: دولت ۸۵ درصد هزینه آبیاری مدرن را در این حوزه پرداخت و خود زارعین نیز با آورده ۱۵ درصدی به اجرای این طرح کمک می‌کنند که استان اردبیل جایگاه ممتازی را در توسعه کشاورزی و آبیاری مدرن به دست آورده است.

انتهای پیام/

منبع