به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اکبر بهنام‌جو ظهر شنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی مجتمع تولیدی در اردبیل اظهار کرد: ما خوشحال هستیم که بعد از ماه‌ها پیگیری و رایزنی این مجموعه صنعتی در استان با ظرفیت تولید یک میلیون تن آهن اسفنجی شکل گرفته و قرار است به سرعت عملیات اجرایی آن به […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اکبر بهنام‌جو ظهر شنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی مجتمع تولیدی در اردبیل اظهار کرد: ما خوشحال هستیم که بعد از ماه‌ها پیگیری و رایزنی این مجموعه صنعتی در استان با ظرفیت تولید یک میلیون تن آهن اسفنجی شکل گرفته و قرار است به سرعت عملیات اجرایی آن به سرانجام برسد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در ۲ مجموعه تولیدی در استان بیش از ۶۰۰ هزار تن فولاد و محصولات متنوع در این بخش تولید می‌شود که راه‌اندازی این کارخانه می‌تواند زمینه تأمین مواد اولیه و شکل‌گیری زنجیره تولید را در این بخش به خوبی مهیا کند.

استاندار اردبیل گفت: با احداث و راه‌اندازی این مجتمع تولید فولاد و محصولات مشابه به قدری افزایش پیدا می‌کند که امکان صادرات به کشورهای همسایه نیز فراهم می‌آید تا در این مجموعه که به همت سه شرکت سرمایه‌گذاری اجرایی خواهد شد، فرصت خوبی برای جوانان منطقه در بحث اشتغال به وجود آید.

بهنام‌جو افزود: در سال گذشته رشد صنعتی استان اردبیل چهار درصد بود که امسال این رشد صنعتی ادامه خواهد داشت و هر ماه قرار است با راه‌اندازی یک واحد صنعتی در استان توسعه این بخش با شتاب بیشتر رقم بخورد.

وی به صدور مجوزهای قانونی برای این مجتمع در کمتر از ۱۵ روز اشاره کرد و ادامه داد: سرمایه‌گذار نیز وعده داده تا با احداث نیروگاه برق مورد نیاز تأمین و از طریق تصفیه‌خانه پساب فاضلاب، آب مورد نیاز در این مجموعه تأمین شود.

بهنام‌جو در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: تمام تلاش ما بر این بوده تا این کارخانه در محلی احداث شود که امکان دسترسی به خط ریلی وجود داشته باشد تا از طریق راه آهن اردبیل – میانه تأمین مواد اولیه و حمل تولیدات این کارخانه و محصولات آن را به سایر مناطق شاهد باشیم.

استاندار اردبیل اضافه کرد: همان طوری که کارخانه ذوب آهن اردبیل احداث راه آهن اردبیل – میانه را توجیه‌دار کرد، قطعاً این مجتمع نیز می‌تواند ما را در تکمیل هر چه سریع‌تر راه آهن اردبیل – میانه در ماه‌های آینده مصمم کرده و به سرعت فرصت بهره‌برداری چنین مجموعه‌هایی را از خط ریلی شکل دهد.

انتهای پیام/

منبع