به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، سید حامد عاملی صبح یکشنبه در جلسه قرارگاه طرح شهید سلیمانی در محل سپاه حضرت عباس (ع) اردبیل اظهار کرد: به منظور خدمات‌دهی بیشتر به مبتلایان کرونا و مراجعات سرپایی به درمانگاه‌ها، فعالیت و خدمات‌رسانی مراکز درمانی و داروخانه‌ها تا ۱۲ شب ادامه خواهند داشت. وی تصریح کرد: طبق […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، سید حامد عاملی صبح یکشنبه در جلسه قرارگاه طرح شهید سلیمانی در محل سپاه حضرت عباس (ع) اردبیل اظهار کرد: به منظور خدمات‌دهی بیشتر به مبتلایان کرونا و مراجعات سرپایی به درمانگاه‌ها، فعالیت و خدمات‌رسانی مراکز درمانی و داروخانه‌ها تا ۱۲ شب ادامه خواهند داشت.

وی تصریح کرد: طبق مصوبه ستاد کرونا همه داروخانه‌ها و درمانگاه‌هایی که شبانه‌روزی نبوده، می‌توانند به مدت ۲ هفته، ۱۶ ساعت به شهروندان خدمات ارائه دهند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه سویه جدید اومیکرون با انتشار شیوع ۵ برابر نسبت به دلتا جامعه را تهدید می‌کند، گفت: شاید عده‌ای عادی‌انگاری کنند که این سویه بستری و مرگ و میر پایینی داشته باشد اما طبق نظریه متخصصان احتمال میزان تلفات آن به مثابه پیک‌های گذشته خطرناک است و نباید نسبت به موضوع بی‌مسئولیت و بی‌احساس باشیم.

عاملی با اشاره به اینکه صدا و سیما و رسانه‌های گروهی وظیفه سنگینی در تنویر افکار عمومی دارند، افزود: صدا و سیما به عنوان رسانه ملی در آگاهی‌دهی به مردم نقش اساسی دارد و متخصصان امر باید با حضور در رسانه‌ها نسبت به حساسیت موضوع مردم را آگاه کنند.

وی با تاکید بر مدیریت مراکز دارای تجمع بیشتر خاطر نشان کرد: محدودیت هوشمند سطح استان باید نسبت به رنگ‌بندی و به تناسب وضعیت اعمال شده و مردم و دستگاه‌های اجرایی به چارچوب‌های قانون پایبند باشند.

عاملی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: مدیران بانک‌ها نسبت به مجموعه‌های تحت امر خود نظارت کافی داشته و اعمال پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

وی بیان کرد: مراجعین باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کارهای بانکی را انجام دهند و در کارخانه‌های تولیدی هم صاحبان صنعت احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند.

استاندار اردبیل پیشگیری را بهتر از درمان برشمرد و اظهار کرد: بهترین زمان رعایت دستورالعمل‌ها و مقابله با شیوع سویه جدید در نقاط مختلف از جمله مراکز پرتراکم، بانک‌ها، دفترخانه‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها، حمل و نقل درون شهری و برون شهری، مراکز خدماتی، ورود و خروج گمرک بیله‌سوار و سایر نقاط است که اگر کمی جدی‌تر توجه شود تا آخر سال این پیک با کمترین تلفات و تهدید سپری می‌شود.

عاملی از مردم استان خواست در آستانه عید نوروز نسبت به دریافت دز سوم واکسن کرونا اقدام کنند و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی خرید خود را انجام دهند و در کنار آن سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف نیز نظارت بیشتری نسبت به صنوف متخلف اعمال کنند.

نماینده عالی دولت در استان اردبیل افزایش مراکز تجمیعی را خواستار شد و تصریح کرد: تقویت مراکز واکسیناسیون، نظارت بیشتر صنوف، رعایت پروتکل‌ها در مراسم دارای مجوز، پرهیز از دورهمی‌ها، اطلاع‌رسانی و هشدار در رابطه با پیک ششم، رعایت دستورالعمل محدودیت‌ها بر اساس رنگ‌بندی‌ها و از همه مهم‌تر احساس مسئولیت نسبت به فرزندان و دانش‌آموزان باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

انتهای پیام/

منبع