محمد زوراوند در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به استان کرمانشاه از اواخر وقت فردا، اظهار کرد: استقرار سامانه بارشی در جو استان طی روزهای دوشنبه و سه شنبه خواهد بود و هشدار سطح نارنجی نیز صادر شده است. وی افزود: بارندگی همراه […]

محمد زوراوند در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به استان کرمانشاه از اواخر وقت فردا، اظهار کرد: استقرار سامانه بارشی در جو استان طی روزهای دوشنبه و سه شنبه خواهد بود و هشدار سطح نارنجی نیز صادر شده است.

وی افزود: بارندگی همراه با وزش باد نسبتاً شدید، رعد و برق با احتمال رگبار پراکنده تگرگ، رگبار برف در گردنه‌های سردسیر و نفوذ غبار در نواحی غربی، کاهش دمای هوا به ویژه در مناطق سردسیر و در بامداد چهارشنبه برای استان کرمانشاه پیش بینی می‌شود.

سرپرست هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: همه مناطق استان به ویژه نیمه غربی شامل شهرستان‌های پاوه، روانسر، جوانرود، ثلاث باباجانی (تازه آباد)، سرپل ذهاب، قصرشیرین، گیلانغرب، کرمانشاه، اسلام آباد، دالاهو (کرندغرب) و گواور از مناطق اثر این سامانه بارشی هستند.

زوراوند بیان کرد: لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی، رواناب و احتمالاً سیلابی شدن مسیل‌ها، احتمال خسارت به خطوط انتقال آب، برق و گاز، احتمال خسارت به محصولات کشاورزی و گلخانه‌ای، همچنین مرغداری‌ها، دامداری‌ها و کندوهای پرورش زنبور از جمله مخاطرات احتمالی است.

وی ادامه داد: پاک سازی کانال‌ها، راه‌های خروج آب ساختمان‌ها و دهانه پل‌ها، پرهیز از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت‌های کوه‌نوردی، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره، آمادگی ناوگان حمل و نقل و راهداری‌ها، تأمین سوخت، سرویس و راه اندازی وسایل حرارتی، کنترل دما، رطوبت و تهویه هوا در گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها، هشدار به موقع از طریق رسانه‌های محلی و انجام سایر اقدامات پیشگیرانه از توصیه‌های هواشناسی است.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر