به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، رضا قاسمیان بعد از ظهر چهارشنبه در بازدید از روستاهای گرفتار در برف منطقه مغان با بیان اینکه همه دستگاه‌های عضو ستاد بحران شهرستان تلاش‌ها و اقدامات قابل توجهی را در منطقه انجام داده اند، اظهار کرد: کولاک شدید باعث انسداد جاده‌ها و راه‌های روستایی شده بود که با […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، رضا قاسمیان بعد از ظهر چهارشنبه در بازدید از روستاهای گرفتار در برف منطقه مغان با بیان اینکه همه دستگاه‌های عضو ستاد بحران شهرستان تلاش‌ها و اقدامات قابل توجهی را در منطقه انجام داده اند، اظهار کرد: کولاک شدید باعث انسداد جاده‌ها و راه‌های روستایی شده بود که با تلاش شبانه‌روزی مسئولین بخشی از مشکلات حل شده اما کولاک مداوم باعث انسداد مجدد راه‌ها می‌شود که نیازمند همکاری صبورانه مردم با مسئولین است.

وی به بحران خشکسالی و تأمین آب شرب در این منطقه اشاره کرد و افزود: اهالی منطقه با وجود مشکلات مقطعی در پی برف و کولاک به‌خاطر نزول نعمت الهی به صورت برف شکرگزار هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل از اعزام ماشین آلات سنگین برف روبی از مرکز استان و شهرستان‌های همجوار به شهرستان‌های گرمی و انگوت خبر داد و گفت: در روستاهایی که به خاطر کولاک راه‌های ارتباطی با مرکز شهر مسدود بود به اندازه کافی نان و سایر مواد غذایی مورد نیاز تأمین و ارسال شده است و در حال حاضر نیز تداوم دارد.

قاسمیان با بیان اینکه در تأمین نان و آرد مورد نیاز نانوایی‌های منطقه هیچ کمبود و مشکلی وجود ندارد افزود: آب معدنی، غذای گرم و بسته‌های معیشتی نیز توسط سپاه و بسیج و سایر ارگان‌های خدمت‌رسان در بین مردم توزیع می‌شود.

وی از اعزام تیم‌های بهداشتی و درمانی به منطقه نیز خبر داد و گفت: سلامتی مردم خط قرمز ما بوده و برای تأمین سلامتی و امنیت مردم از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد و بر همین اساس از دستگاه‌های اجرایی و بهداشتی و درمانی و نیز تیم‌های درمانی و پزشکی خواستیم تا پایان برف و کولاک در منطقه حاضر باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل در پایان از تأمین نهاده‌های دامی مورد نیاز دام روستاییان و عشایر منطقه نیز خبر داد.

انتهای پیام/

منبع