داود شایقی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: با پایان سال مالی که ۳۱ شهریورماه اعلام شده بود که از امسال به عنوان یک قانون دائمی تبدیل شده مدیران دستگاه‌های اجرایی تلاش کردند تا ریالی از اعتبارات استان به خزانه برگشت نخورد. وی از جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات […]

داود شایقی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: با پایان سال مالی که ۳۱ شهریورماه اعلام شده بود که از امسال به عنوان یک قانون دائمی تبدیل شده مدیران دستگاه‌های اجرایی تلاش کردند تا ریالی از اعتبارات استان به خزانه برگشت نخورد.

وی از جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات سال ۱۴۰۰ خبر داد و خاطرنشان کرد: ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان منابع استان در سال گذشته جذب شد و هزینه کرد آن را تا ۳۱ شهریورماه شاهد بودیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل افزود: با همت استاندار اردبیل، مدیران دستگاه‌های اجرایی و همکاری ذی‌حسابان و همچنین دستگاه‌های نظارتی به ویژه دیوان محاسبات منابع مورد نیاز به شکل کامل در پروژه‌ها و طرح‌های مصوب هزینه شد.

شایقی گفت: از رقم ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبارات استانی بالغ بر یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر رئیس جمهور بود که در سال ۱۴۰۰ جذب و تخصیص آن را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: تخصیص نقدی این منابع برای پیشرفت پروژه‌های زیربنایی و پیشران استان اردبیل نویدبخش توسعه و عمران بوده که عمدتاً برای راه آهن، توسعه بزرگراه‌ها، تکمیل سدها، پروژه‌های آبرسانی، تکمیل زیرساخت‌های گلخانه‌ای و پایاب سدها هزینه شد.

تکمیل راه آهن ۳ هزار میلیارد تومان منابع می‌خواهد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل بیان کرد: با بسته شدن پرونده جذب و تخصیص اعتبارات ۱۴۰۰ از اول مهرماه تلاش بر جذب منابع و اعتبارات سال ۱۴۰۱ است که با گذشت ۷۹ روز از سال مالی مبلغ یک هزار و ۴۵ میلیارد تومان از محل منابع سفر رئیس جمهور تخصیص یافته است.

شایقی گفت: ۳۴۰ میلیارد تومان منابع در سال مالی گذشته برای پروژه عظیم راه آهن اردبیل – میانه اختصاص یافت که این رقم از محل مصوبات سفر رئیس جمهور بوده است.

وی اظهار کرد: سال گذشته اعتبار مصوب راه آهن اردبیل – میانه ۲۰۰ میلیارد تومان بوده که در آخر سال مالی رقم واقعی تخصیص یافته به این پروژه با رشد چهار برابری به ۸۰۰ میلیارد تومان رسید.

دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان اردبیل خاطرنشان کرد: امسال برای راه آهن ۳۶۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده که تاکنون ۳۴۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

شایقی پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه ریلی استان اردبیل را یادآور شد و بیان کرد: برای تکمیل این پروژه ۳ هزار میلیارد تومان منابع نیاز است که تلاش می‌کنیم از ظرفیت‌های قانونی بودجه به ویژه تهاتر نفت و فاینانس بانکی برای تکمیل و راه اندازی این پروژه بزرگ ملی استفاده کرده و سال آینده شاهد بهره برداری از راه آهن اردبیل – میانه باشیم.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر