به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، محبوب حیدری عصر چهارشنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی قطعه دوم محور کلور –درام در خلخال اظهار کرد: با تلاش و پیگیری استاندار اردبیل و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مجوز لازم برای بهره‌مندی محور کلور –درام از فاینانس بانکی فراهم آمده تا با تزریق منابع بانک عامل […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، محبوب حیدری عصر چهارشنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی قطعه دوم محور کلور –درام در خلخال اظهار کرد: با تلاش و پیگیری استاندار اردبیل و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مجوز لازم برای بهره‌مندی محور کلور –درام از فاینانس بانکی فراهم آمده تا با تزریق منابع بانک عامل این پروژه سرعت بیشتری بگیرد.

وی تصریح کرد: در چهار سال اخیر توسعه راه‌های شریانی استان اردبیل در بهره‌مندی از ردیف ملی از ۲۵۰ کیلومتر به بیش از ۷۵۰ کیلومتر ارتقا یافته تا در بودجه سالانه از ردیف خاصی بهره‌مند شده و در مسیر توسعه آنها مشکل منابع مالی به وجود نیاید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در بخش اعتبارات منابع تزریقی به راه‌های استان از تخصیص ۱۶ میلیارد تومان در سال ۹۶ به بیش از ۳۴۰ میلیارد تومان ارتقا یافته که یک جهش ۲۰ برابری را نشان می‌دهد.

حیدری افزود: ۵۰ کیلومتر بزرگراه در سال‌های گذشته در حال احداث بوده که این میزان توسعه بزرگراه هم اکنون به ۳۰۰ کیلومتر رسیده و ۷۰ کیلومتر راه اصلی نیز در حال اجراست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: قطعه اول محور کلور – درام با تأمین فاینانس بانکی به طول ۱۷ کیلومتر آغاز شده و پیمانکار قطعه دوم نیز در ۲۵ کیلومتر مسیر را به پیش می‌برد تا با توجه به افزایش ماشین‌آلات در طول مسیر ۵۵ کیلومتری این محور کار اجرایی با سرعت بیشتری به انجام برسد.

حیدری شرایط خاص و توپوگرافی مسیر ۱۷ کیلومتری این محور صعب‌العبور را با تونل‌ها و پل‌های خاص و سازه‌های منحصر به فرد یادآور شد و اضافه کرد: کل قرارداد پیمانکار ۳۴۰ میلیارد تومان است اما با توجه به تورم موجود پیش‌بینی می‌کنیم با صرف اعتباری بالغ بر ۷۵۰ میلیارد تومان این پروژه به سرانجام برسد.

وی به مشخصات محور کلور – درام اشاره کرد و ادامه داد: سه دستگاه پل به طول ۱۶۰ متر، یک دستگاه تونل به طول ۱۸۰ متر و بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب حجم عملیات خاکبرداری در این مسیر انجام می‌شود.

حیدری بیان کرد: ۱۲ هزار و ۱۰۰ متر حفاری تونل، ۲۵ هزار متر مکعب بتن‌ریزی و یک‌هزار و ۷۷۶ تن میلگرد در اجرای این پروژه مورد نیاز است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل بهره‌مندی سه پروژه ارتباطی استان را از فاینانس بانکی یادآور شد و تصریح کرد: برای محور اردبیل – سرچم، کلور – درام و سه راهی سربند به مشگین‌شهر سعی شده مجوز ماده ۵۶ اخذ شده تا با تخصیص اعتبارات مورد نیاز روند اجرای آنها سرعت بیشتری بگیرد.

انتهای پیام/

منبع