بهروز ندائی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: محدودیت‌های یک هفته‌ای فعالیت‌های اصناف و مشاغل مختلف از امروز آغاز شده و تاکنون همکاری خوبی را از سوی اصناف استان اردبیل در تعطیلی واحدهای صنفی شاهد هستیم. وی تصریح کرد: تا روز شنبه هفته آینده کلیه اصناف به غیر از گروه یک که […]

بهروز ندائی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: محدودیت‌های یک هفته‌ای فعالیت‌های اصناف و مشاغل مختلف از امروز آغاز شده و تاکنون همکاری خوبی را از سوی اصناف استان اردبیل در تعطیلی واحدهای صنفی شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: تا روز شنبه هفته آینده کلیه اصناف به غیر از گروه یک که مایحتاج ضروری مردم را تأمین خواهند کرد، تعطیل بوده تا نسبت به کنترل بیماری و جلوگیری از انتشار ویروس دلتا اقدام مؤثری با همراهی مردم انجام شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: همکاران ما در شهر اردبیل با تشکیل ۴۰ اکیپ نظارتی سعی دارند تا فعالیت اصناف و تعطیلی آنها را رصد و مورد پایش قرار دهند و چنانچه اصنافی به این تذکرها و دستورالعمل‌های بهداشتی درست عمل نکنند، به مدت سه هفته پلمب و تعطیل خواهند شد.

ندائی افزود: وضعیت استان اردبیل در انتشار دلتا کرونا بسیار وخیم است و با افزایش مرگ و میرها و بستری‌ها ما نیازمند همکاری جدی شهروندان و خانواده‌ها هستیم تا از خطرات و آسیب‌های این بیماری خطرناک کاسته شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: بیرون آمدن هرگونه دسته عزاداری و تجمع آنها ممنوع است و اجتماعات تاسوعا و عاشورای حسینی و برگزاری هرگونه مراسم تعزیه‌خوانی و شبیه‌خوانی در این ایام ممنوع خواهد بود.

ندائی اضافه کرد: به هیچ وجه هموطنان نباید حتی به عنوان تماشاچی در خیابان‌ها و معابر حضور پیدا کنند چرا که این مکان‌ها محل انتشار ویروس دلتا کروناست.

وی به آمار مراکز بیمارستانی از تشدید اوضاع کرونایی اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر نزدیک به ۸۰۰ بیمار کرونایی با مراجعه به بیمارستان‌ها بستری شده‌اند و با پر شدن تمامی بیمارستان‌های اردبیل ما مجبور شدیم از ظرفیت سالن ورزشی دانشگاه آزاد و بیمارستان راثی نظام نیز در جوار بیمارستان امام خمینی استفاده کنیم.

ندائی بیان کرد: حتی برخی از مراکز غربالگری استان به مرکز تزریق داروهای ضد کرونا تبدیل شده‌اند و بیش از ۶۵۰ نفر به صورت سرپایی با تزریق دارو در منازل تحت قرنطینه هستند.

وی به روزگار سخت مراکز بیمارستانی و درمانی و فرسودگی و خستگی کادر درمان اشاره کرد و ادامه داد: از هموطنان انتظار می‌رود به دقت پروتکل‌ها را رعایت کرده و از حضور در تجمعات پرهیز کنند چرا که هرگونه دورهمی و تجمع خود منشأ انتشار و گسترش ویروس است.

ندائی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: به طور روزانه بیش از ۱۵۰ بستری جدید کرونایی داریم که حال عمومی بیش از ۱۰۰ نفر با بستری شدن در بخش آی. سی.یو نگران‌کننده است و تعداد فوتی‌ها نیز در حدود ۱۰ تا ۱۲ نفر است که دغدغه‌ها و نگرانی‌های ما را این شرایط تشدید کرده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل تصریح کرد: در کنار همه این مراقبت‌ها و همچنین ممنوعیت تردد و ورود مسافران به استان اردبیل، سعی بر این است تا شرایط به نحوی پیش برود تا در مدت دو هفته بتوان به کنترل این ویروس خطرناک کمک کرد.

انتهای پیام/

منبع