بهروز رحیم‌زاده در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: استان اردبیل ظرفیت خوبی را در بخش توسعه و بالندگی اقتصادی تعاونی‌ها دارد که با بیش از ۱۳۰ هزار اعضای تعاونی، تلاش بر گستردگی فعالیت‌های اقتصادی و حتی صادراتی است. وی فرصت‌های اشتغال ایجاد شده در بخش تعاون را […]

بهروز رحیم‌زاده در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: استان اردبیل ظرفیت خوبی را در بخش توسعه و بالندگی اقتصادی تعاونی‌ها دارد که با بیش از ۱۳۰ هزار اعضای تعاونی، تلاش بر گستردگی فعالیت‌های اقتصادی و حتی صادراتی است.

وی فرصت‌های اشتغال ایجاد شده در بخش تعاون را متنوع و پایدار اعلام کرد و گفت: ۱۷ درصد اشتغال استان در فضای اقتصادی تعاونی‌ها شکل گرفته و این روند همچنان رو به رشد است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل تصریح کرد: در بخش‌های مختلف از تولید محصولات ساختمانی گرفته تا صنایع دانش‌بنیان، تعاونی‌ها ورود مؤثری را در سال‌های اخیر داشته‌اند و بخش عظیمی از ظرفیت‌های گردشگری سرعین و مشگین‌شهر نیز در قالب تعاونی اداره می‌شود.

رحیم‌زاده افزود: هر چند در حوزه صادرات نقش‌آفرینی اصلی با سازمان صنعت، معدن و تجارت است اما تلاش تولیدکنندگان در قالب شرکت‌های تعاونی بر این است تا محصولات متنوع با استانداردهای جهانی را تولید و صادر کنند.

وی فعالیت ۱۴ شرکت تعاونی مرزنشینان را در استان اردبیل یادآور شد و خاطرنشان کرد: حمایت و همراهی از این شرکت‌های تعاونی زمینه‌ساز اشتغال و درآمدزایی مناسب شده است.

رحیم‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: سعی ما بر این است تا در مناطق مختلف استان به تقویت و توسعه تعاونی‌ها کمک کنیم تا فعالیت آنها متمرکز در مرکز استان نباشد.

وی بیان کرد: هر چند بیش از ۶۰ درصد تعاونی‌های استان در شهر اردبیل متمرکز شده ولی سعی بر این است تا در سایر مناطق استان نیز گستردگی تعاونی‌ها را با تنوع تولید محصولات و فعالیت‌ها در بخش‌های مختلف شاهد باشیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل ضرورت پرداخت تسهیلات کم بهره از محل تبصره ۱۸ را برای تعاونی‌های فعال یادآور شد و ادامه داد: در این زمینه با هماهنگی معاونت امور اقتصادی استانداری، از طریق منابع تبصره ۱۸ با تخصیص اعتبارات و تسهیلات کم بهره در خدمت فعالان این بخش خواهیم بود.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر