بازار؛ گروه خودرو: یازدهمین نمایشگاه بین المللی خودرو کرمان از عصر روز گذشته کار خود را آغاز کرده است. در این نمایشگاه شرکت های خودروساز از جمله: گروه بهمن، سایپا دیزل، زامیاد، مدیران خودرو، کرمان خودرو، ایران خودرو دیزل و خودروسازی فردا حضور داشتند. محصولات متنوع گروه بهمنگروه بهمن به عنوان یکی از خودروسازان بخش […]

بازار؛ گروه خودرو: یازدهمین نمایشگاه بین المللی خودرو کرمان از عصر روز گذشته کار خود را آغاز کرده است. در این نمایشگاه شرکت های خودروساز از جمله: گروه بهمن، سایپا دیزل، زامیاد، مدیران خودرو، کرمان خودرو، ایران خودرو دیزل و خودروسازی فردا حضور داشتند.

استانداردهای تعلیقی برای همه خودروسازان اجرایی شود|عرضه ریسپکت تا پایان سال جاری

محصولات متنوع گروه بهمن
گروه بهمن به عنوان یکی از خودروسازان بخش خصوصی در تولید محصولات متنوع سواری و سنگین، در کشور سبد محصولی قابل توجهی دارد. این خودروساز با نمایش خودروهای دیگنیتی پرستیژ، ریسپکت، فیدلیتی و جی۹ نظر بسیاری از بازدیدکنندگان از این نمایشگاه را به خود جلب کرده بود. در کنار این محصولات، گروه بهمن به نمایش کشنده بی دی ۳۰۰ نیز در این نمایشگاه پرداخته بود.

استانداردهای تعلیقی برای همه خودروسازان اجرایی شود|عرضه ریسپکت تا پایان سال جاری

اف ایکس از فونیکس در خانه
در یازدهمین نمایشگاه بین المللی خودرو کرمان، فونیکس به نمایش محصول جدید خود یعنی اف ایکس پرداخته بود. این خودرو در کنار سایر محصولات جدید این خودروساز منجربه بازدید فراوان مراجعین به غرفه این شرکت شده است.

استانداردهای تعلیقی برای همه خودروسازان اجرایی شود|عرضه ریسپکت تا پایان سال جاری

کرمان خودرو بی کیفیت تر از همیشه
کرمان خودرو در نمایشگاه مذکور به عرضه محصولات فعلی خود پرداخت. شاید این خودروساز به جای معرفی محصولات فعلی، در زمینه کیفیت خودروهایش اقدامات بهتری انجام می داد، خودرو پیکاپ با شاسی جوش زده، در این نمایشگاه حضور نمی داشتند.

استانداردهای تعلیقی برای همه خودروسازان اجرایی شود|عرضه ریسپکت تا پایان سال جاری

برنامه های گروه بهمن برای سال آینده
در این نمایشگاه، گروه بهمن نشست خبری با محوریت برنامه های این گروه خودروسازی با حضور بیوک عیلمرادلو مدیر عامل گروه بهمن، حسین خضری مدیر عامل بهمن دیزل، آرمان موسوی مدیرعامل شرکت ایران دو چرخ و سایر مدیران گروه برگزار شد.
بیوک عیلمرادلو به عنوان نخستین سخنران نشست خبری گروه بهمن در خصوص برنامه های سال ۱۴۰۲ این خودروساز، گفت: باتوجه به آنچه در سال جاری با آن مواجه هستیم، سالی پر تلاش و پر تنش را سپری کردیم. با این حال طی ۱۰ ماهه گذشته عملکرد خوبی داشتیم، از نظر محصولات توانستیم شاهد دو سواری جدید باشیم، هرچند که چندین ماه طول کشید مجوزهای آن را دریافت کنیم. ریسپکت و دیگنیتی پرستیژ دو خودرو مذکور هستند که باید تابستان عرضه می شدند، اما پرستیز به تازگی عرضه و ریسپکت طی ماه های باقی مانده سال عرضه می شود.
علیمرادلو، با اشاره به سایر محصولات گروه بهمن، اظهار داشت: خودرو فیدلیتی هم تغییراتی داشته که سال آینده تعداد قابل توجه از آن را عرضه می کنیم. همچین خودرو کارگو اینرودز نیز یکی از محصولات جدید این گروه است که ابتدا سال بازار رفتار ناآشنا با این محصول داشت. اما این محصول به سرعت در بازار مورد اقبال قرار گرفت.
وی، افزود: در خودروهای تجاری محصولات فورس یکی پس از دیگری عرضه و امپاور نیز با استقبال بازار مواجه شد. همچنین امسال اتوبوس ۱۲ متری را عرضه کردیم.
مدیرعامل این گروه خودروسازی، در خصوص چالش های جدی که سال جاری با آن مواجه بودند، بیان کرد: اسقاط یکی از چالش های اصلی گروه بهمن است که به تازگی مشکلات مربوط به آن حل شده است. با حل این چالش اتوبوس ۱۲ متری مذکور در ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تبریز مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در ماه آتی اتوبوس ۱۸ متری شهری را رونمایی می کنیم و در ادامه این روند سال آینده اتوبوس ۹ متری بین شهری را جهت تامین نیاز داخل رونمایی و عرضه خواهیم کرد.
علیمرادلو با اشاره به بحث چالش استاندارد برای خودروسازان، اظهار داشت: تمام محصولات تولیدی استانداردهای ۸۵ گانه را پاس می کنند، همچنین محصولات گروه بهمن با استاندارد آلایندگی یورو۶ تولید می شود که امیدوار هستیم متولیان سوخت توانایی تامین سوخت با کیفیت برای این محصولات را داشته باشند. همچنین باید اشاره کرد که تا پایان سال جاری فورس ۲۱ تن به عنوان محصول سنگین جدید رونمایی خواهد شد.

در سال جاری تولید موتورسیکلت و خودروهای کار و تجاری به ترتیب دو و سه برابر افزایش رشد داشتند

وی، افزود: باتوجه به برگزاری نمایشگاه بین المللی خودرو کرمان، هدف افزایش محصول مناسب برای ناوگان حمل و نقل عمومی را در کرمان دنبال می کنیم. در کرمان حمل و نقل بسیار مهم است، زیرا کارکنان صنایع با اتوبوس های فرسوده شهری که در شان آن ها نیست، جابجا می شوند. این مساله بحران های زیست محیطی خاص خود را ایجاد می کند. گفتنی است که در سال جاری تولید موتورسیکلت و خودروهای کار و تجاری به ترتیب دو و سه برابر افزایش رشد داشتند. بنابراین سال آینده را می توان سال امیدها و ترس ها معرفی کرد.

کامیون های ۱۸ تن در کشور با تکنولوژی ۲۰ سال پیش در حال تردد هستند. بی دی ۳۰۰ با هدف بهبود وضع کامیون های ۱۸ تن وارد بازار شد

استاندارد برای همه
حسین خضری، مدیرعامل بهمن دیزل به عنوان دومین سخنران این نشست با اشاره به رونمایی های آینده این گروه، گفت: در نمایشگاه کرمان محصول بی دی ۳۰۰ را عرضه کردیم، قابل ذکر است که کامیون های ۱۸ تن در کشور با تکنولوژی ۲۰ سال پیش در حال تردد هستند. بی دی ۳۰۰ با هدف بهبود وضع کامیون های ۱۸ تن وارد بازار شد. کامیون بی دی ۳۰۰ در مدل های باری و کمپرسی عرضه می شود.
مدیرعامل بهمن دیزل در خصوص برنامه های سال های این واحد خودروساز، بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ نیاز بازار زیاد است. چرا که تلاطم و مشکلات اقتصادی به نیاز غیر واقعی دامن زده و فشار کاذب برای سرمایه گذاری روی خودروها وجود خواهد داشت.
وی، افزود: خودروهای تجاری طی ۹ ماه گذشته سه برابر رشد کردند. با افزایش تیراژ تولید قصد داریم زمان‌ عرضه را اصلاح کنیم.

محصولات تولیدی استانداردهای ۸۵ گانه را پاس می کند. اجرای استانداردهای ۸۵ گانه به معنای افزایش کیفیت نیست

مدیرعامل بهمن دیزل، با اشاره به اجرای استانداردهای ۸۵ گانه در سال آینده، توضیح داد: استانداردهای ۸۵ گانه سال آینده اجرایی شود، از اجرایی این استانداردها خوش حال هستیم، چرا که محصولات تولیدی استانداردهای ۸۵ گانه را پاس می کند. اجرای استانداردهای ۸۵ گانه به معنای افزایش کیفیت نیست.

در سال جاری موفق به عرضه هفت محصول الکتریکی به بازار شدیم. از همین رو برای اولین بار طراحی دو موتور الکتریکی در شرکت دانش بنیان را آغاز کردیم

استانداردهای تعلیقی برای همه خودروسازان اجرایی شود|عرضه ریسپکت تا پایان سال جاری

طراحی موتورسیکلت برقی
آرمان موسوی مدیر عامل شرکت ایران دو چرخ با اشاره به اینکه تمام شرکت های گروه بهمن افزایش تیراژ داشتند، گفت: در ایران دو چرخ با تنوع و توسعه محصولات سعی در تامین نیاز تمام اقشار جامعه را داریم. در سال جاری موفق به عرضه هفت محصول الکتریکی به بازار شدیم. از همین رو برای اولین بار طراحی دو موتور الکتریکی در شرکت دانش بنیان را آغاز کردیم.

استانداردهای تعلیقی برای همه خودروسازان اجرایی شود| عرضه ریسپکت تا پایان سال جاری

وی، افزود: داخلی سازی برای قطعات و بهبود کیفیت محصولات در حال انجام است. باتوجه به اجرایی شدن استانداردهای ۸۵ گانه از ارتقا انواع استاندارد در حوزه موتورسیکلت استقبال می کنیم.
مدیر عامل ایران دو چرخ با اشاره به بحث فروش موتور سیکلت، توضیح داد: برای فروش محصولات با بانک رفاه و قرض الحسنه برای تامین تسهیلات موتورسیکلت قرار دادی منعقد کردیم. براین اساس مشتریان با سهولت بهتری می توانند محصول خریداری کنند.

اجرای استاندارد های تعلیقی با توافق وزارت صمت و سازمان ملی استاندارد، باید عملیاتی شود. بنابراین اجرایی این استانداردها در هاله ابهام قرار دارد

در حاشیه این نشست خبری خضری مدیرعامل بهمن دیزل در پاسخ به سوال به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از بازار، مبنی بر تخلف سازمان ملی استاندارد در خصوص اجرایی استانداردهای ۸۵ گانه، گفت: براساس صورت جلسه بهمن ماه سال ۱۴۰۰، اجرای استاندارد های تعلیقی با توافق وزارت صمت و سازمان ملی استاندارد، باید عملیاتی شود. این در حالی است که اجرای این استانداردها در هاله ای از ابهام برای خودروسازان حتی در خصوص سفارشات سی کی دی قرار دارد؛ چون سفارشات سی کی دی ها شش ماهه انجام می شود. وزارت صمت به ما ابلاغ کرده است که از تیرماه سال آینده استانداردهای تعلیقی اجرایی می شود.

وی افزود: اکنون در فضایی رقابتی هستیم و وظیفه حاکمیت ایجاد شرایط مساوی برای همه تولیدکنندگان است. بنابراین اجرای اصل ۴۴ برای خصوصی سازی باید اینجا خود را نشان دهد و اگر با عناوین مختلف به برخی از شرکت ها فرصت متفاوتی دهند، تعادل از بین می رود.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار