پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر -گروه هنر-علیرضا سعیدی؛ فرآیند تولید و ارائه آثار و محصولات موسیقایی و حاشیه‌های ریز و درشت دنیای موسیقی طی سال‌های اخیر به ویژه ایام «کرونا» و «پسا کرونا» تبدیل به «فرصت» و «چالش» مهم و جالب توجهی شد که بسیاری از دست‌اندرکاران و فعالان عرصه موسیقی را […]

پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر -گروه هنر-علیرضا سعیدی؛ فرآیند تولید و ارائه آثار و محصولات موسیقایی و حاشیه‌های ریز و درشت دنیای موسیقی طی سال‌های اخیر به ویژه ایام «کرونا» و «پسا کرونا» تبدیل به «فرصت» و «چالش» مهم و جالب توجهی شد که بسیاری از دست‌اندرکاران و فعالان عرصه موسیقی را بر آن داشت تا فارغ از رسانه‌های رسمی به ارائه و انعکاس فعالیت‌های موسیقایی خود در بسترهای متنوع «فضای مجازی» بپردازند و در این مسیر بسیار مهم و مؤثر بر افکار عمومی جامعه، حضور چشمگیری داشته باشند. حضوری که بعضاً برای آن‌ها دربرگیرنده اتفاقات مبارک و ارزشمندی در جهت معرفی خود و محصولات موسیقایی‌شان شد و در برخی موارد هم باعث دردسرهای زیادی شد که می‌تواند در ابعاد مختلف اجتماعی و فرهنگی‌اش مورد بررسی و واکاوی بیشتری قرار گیرد.

شرایطی دارای اهمیت که اکنون نمی‌توان به راحتی از آنچه در این بستر رسانه‌ای روی می‌دهد، بی‌تفاوت گذشت. چارچوبی دارای چالش و پر از فراز و نشیب‌های عجیب و غریب که تبدیل به اقیانوس پهناور و بی‌انتهایی شده که هر چه قدر در آن حضور داشته باشیم، بیشتر متوجه ابعاد پیچیده آن می‌شویم. شرایطی که در دنیای موسیقی فرآیند بسیار پررنگی دارد و تقریباً تمامی فعالان موسیقی را برآن داشته تا در این راه پر پیچ و خم اما جذاب برای مخاطب، به معرفی و به اصطلاح بیگانه «پرزنت» محصولات و دیدگاه‌های خود بپردازند. شرایطی که شاید بیان بسیاری از آنها در قالب رسمی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های رسمی کشور جایگاهی نداشته باشد اما دربرگیرنده ابعادی است که می‌تواند برای طرفداران و دوستداران موسیقی مشتمل بر رویدادهای مکتوب و تصویر جالب توجهی باشد.

از واکنش غم انگیز حسین علیزاده تا یک آگهی برای جذب خواننده

اتفاقاً ظهور و بروز چنین شرایطی است که هم موجب رشد و تولید اخبار و نوشتارها و تصویرهای به اصطلاح «زرد» و «غیرقابل انتشار در رسانه‌های رسمی» شده و هم ایجادکننده فضای رقابتی بین رسانه‌های رسمی و رسانه‌های فعال در فضای مجازی شده است که این مسایل نیز دربرگیرنده ملاحظات فراوانی است. ملاحظاتی که رجوع به آنها می‌تواند ویترین حواشی و اظهارنظرهایی باشد که رجوع به آنها با در نظر گرفتن ملاحظات و باید و نبایدهایش امری اجتناب ناپذیر است.

«یک هفته با فضای مجازی موسیقی» عنوان سلسله گزارش‌های هفتگی سرویس هنر پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر برای مرور متن و حاشیه منتخب رویدادهای موسیقایی از پنجره فضای مجازی است که روزهای پایانی هر هفته با استفاده از مطالب منتشر شده هنرمندان و فعالان عرصه موسیقی کشورمان در بسترهای مختلف فضای مجازی پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد.

حسین علیزاده؛ یک پیام تسلیت ویژه به مناسبت درگذشت بانوی نوازنده

پس از انتشار خبر درگذشت نسترن هاشمی آهنگساز و نوازنده موسیقی ایرانی که روز بیست و ششم آذر ماه براثر سانحه تصادف دارفانی وداع گفت، بسیاری از هنرمندان صاحب نام عرصه موسیقی در صفحات شخصی خود نسبت به این ضایعه واکنش‌های متعددی داشتند.

یکی از همین واکنش‌ها که به صورت گسترده در فضای مجازی منتشر شد، مربوط به پیام تسلیت ویژه حسین علیزاده آهنگساز و نوازنده شاخص موسیقی ایرانی بود.

وی در این پیام نوشته بود: «گلی از گلستان موسیقی ایرانی همچو پرنده‌ای به سوی ابدیت بال گشود. نسترن، همواره عشق را در تک تک سیم‌های سازش می‌نواخت، تا لاله و شقایق جاودان باشند. نسترن اینک مقامی است والا مقام در نغمه‌ها، تا میراث فرداها شود. مهر، هرگز اینچنین غمگین نتافت. باغ، هرگز این چنین تنها نبود، یادش در دل‌ها جاودان.»

از واکنش غم انگیز حسین علیزاده تا یک آگهی برای جذب خواننده

رضا بهرام؛ ما آمدیم قطب شمال اما هیچ جا یزد خودمان نمی‌شود!

اما یکی از مطالب جالبی که طی روزهای گذشته از سوی هنرمندان مطرح موسیقی پاپ ایران پیش روی مخاطبان قرار گرفت، مربوط به تازه‌ترین پست رضا بهرام خواننده موسیقی پاپ است که آثار و کنسرت‌هایش طی سال‌های اخیر با استقبال خوب مخاطبان مواجه شده است. خواننده‌ای که از او و کنسرت‌هایش فعلاً به عنوان پرفروش‌ترین ها یاد می‌شود و می‌تواند این هنرمند را در زمره پولسازترین خواننده‌ها قرار دهد.

این خواننده یزدی موسیقی پاپ که در ماه‌های اخیر علاوه بر خوانندگی در حوزه پوشاک نیز دست به تاسیس یک برند و فروشگاه زده است، در روزهای گذشته بود که با انتشار ویدیویی از حضور در سرمای زمستان و قطب‌شمال سخن گفت.

وی در این ویدیو که با لهجه یزدی صحبت می‌کرد، گفت: «ما آمدیم قطب شمال تقریباً ۲۰۰ متر دیگر دنیا تمام می‌شود، ۵۰۰ متر دیگر هم تا ماه فاصله داریم. ولی آخرش می‌خواستم این را بگویم که هیچ جا یزد خودمان نمی‌شود.»

از واکنش غم انگیز حسین علیزاده تا یک آگهی برای جذب خواننده

احسان خواجه امیری؛ تولید یک آلبوم با همکاری علیرضا افکاری و چند شاعر مهم

احسان خواجه امیری از آن دسته خوانندگان خوش صدای موسیقی پاپ ایران است که مدتی است نسبت به گذشته فعالیت‌های کمتری در حوزه تولید تک آهنگ و اجراهای زنده دارد.

این خواننده اما در تازه‌ترین پست صفحه شخصی اش با انتشار عکسی همراه با علیرضا افکاری از آهنگسازان شاخص موسیقی پاپ کشورمان نوشت:

«سلام رفقا مدتیه خودم رو درگیر تولید موزیک کردم، راستش اینجوری حالم بهتر بود … در این راه علیرضا افکاری که مهم‌ترین موزیسینی بوده که تا به امروز کنارم بوده همون جوری پرانرژی با عشق آهنگسازی این آلبوم رو انجام داده. این رفاقت رو خیلی دوستش دارم و می بالم بهش. ترانه‌های این آلبوم از دوست قدیمی‌ام شاعر و ترانه سرای «سلام آخر»، اهورا ایمان تکرار نشدنی، حسین جان غیاثی دوست داشتنی و میثم یوسفی عزیز هست البته تا اینجا.

دیشب پنجمین ترانه آلبوم ضبط شد با تنظیم علیرضا؛ آرزو دارم این مجموعه رو با رهبری خودش ببریم رو صحنه خیلی اتفاق با ارزشی میشه.

بدون تملق می گم خیلی دلتگتونم خیلی. به امید دیدار روی ماه تک تک شما.»

از واکنش غم انگیز حسین علیزاده تا یک آگهی برای جذب خواننده

محسن یگانه؛ کنسرت واقعاً زنده دیگر نداریم

محسن یگانه که طی ماه‌های اخیر با حواشی متعددی در مواجهه با تهیه کننده قبلی خود رو به رو بود، طی روزهای گذشته بود که در یکی از کنسرت‌های خود در تهران اظهارات جالب توجهی کرد که برخی از قسمت‌های آن به سرعت در فضای مجازی تعمیم پیدا کرد.

محسن یگانه با اشاره به اجرای زنده کامل کنسرت‌هایش گفت:

«این روزها کمتر کسی کنسرت لایو واقعی اجرا می‌کند. اجرای لایو سخت است و من هم ماشین یا خواننده آموزش دیده‌ای نیستم. فقط خوش اخلاقم و حرف گوش می‌کنم. کنسرت زنده نیازمند یک ارکستر کاملاً حرفه‌ای است که نوازنده‌هایش با عشق ساز بزنند. ارکستر من مثل بقیه ارکسترها نیست که از آن پشت‌ها، صداهایی پخش می‌شود. سعی می‌کنیم اجرای قدرتمندی را ارایه دهیم و کنسرت لایو واقعی باشیم. هرچند دیگر کنسرت واقعاً زنده و لایو دیگر نداریم.»

این خواننده طی روزهای پیش رو مجموعه کنسرت‌هایی را نیز در تبریز برگزار خواهد کرد.

از واکنش غم انگیز حسین علیزاده تا یک آگهی برای جذب خواننده

یادگارجنوب؛ شاید شما خواننده فیلم باشید!

دست اندرکاران تولید فیلم سینمایی «یادگار جنوب» به کارگردانی حسین دوماری و پدرام پورامیری هم طی روزهای اخیر با انتشار پستی در فضای مجازی و صفحه اختصاصی این فیلم از انتخاب یک خواننده بر اساس دریافت آثار صوتی داوطلبان و بررسی آنها خبر دادند.

در متن منتشر شده از سوی عوامل تولید این فیلم آمده است:

«سازندگان فیلم «یادگارجنوب» علاقه مندند همزمان با اکران عمومی این فیلم یک صدای جدید را به موسیقی و سینمای ایران معرفی کنند. شاید خواننده فیلم «یادگارجنوب» شما باشید.

در نخستین مرحله، چند ثانیه از صدای خودتان را حداکثر تا بیستم دی ماه سال ۱۴۰۲ به فضای مجازی فیلم «یادگارجنوب» بفرستید و از همان جا پیگیر مراحل بعدی باشید. البته سازندگان «یادگار جنوب» امیدوارند با همکاری و حمایت یکی از ستارگان موسیقی ایران را به هنر سرزمینمان معرفی کنند. اگر قصد خوانندگی ندارید، با استعدادها را خبر کنید.

«یادگار جنوب» فیلمی عاشقانه است که حسین دوماری و پدرام پورامیری آن را نوشته و کارگردانی کرده اند. این ۲ پیش از این فیلم «جان دار» را ساخته بودند و در فیلم «شنای پروانه» و «سریال یاغی» به عنوان نویسنده همکاری داشتند.

تهیه کننده «یادگار جنوب» مجتبی رشوند است. در این فیلم النازشاکردوست، وحیدرهبانی، پژمان جمشیدی، مسعود کرامتی، سحر دولتشاهی و صابر ابر نقش آفرینی کرده اند.»

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر