صفر توحیدی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: مرحله جدیدی از اردوی راهیان پیشرفت از آذرماه شروع شده و تا پایان سال قرار است دانش‌آموزانی که در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند، به این اردوها اعزام شوند. وی تصریح کرد: در این اعزام‌ها دانش‌آموزان با واحدهای تولیدی […]

صفر توحیدی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: مرحله جدیدی از اردوی راهیان پیشرفت از آذرماه شروع شده و تا پایان سال قرار است دانش‌آموزانی که در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند، به این اردوها اعزام شوند.

وی تصریح کرد: در این اعزام‌ها دانش‌آموزان با واحدهای تولیدی کارخانجات صنعتی و مراکز علمی با رویکرد صنعتی و فناوری و همچنین دانشگاه‌های مهارت‌محور آشنایی بیشتری پیدا کرده و با توانمندی‌های آنها آشنا می‌شوند.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان اردبیل این رویداد را برنامه انگیزشی برای دانش‌آموزان در مسیر پیشرفت و توسعه اعلام کرد و گفت: دانش‌آموزان با مشاهده این مکان‌ها به آینده تحصیلی و ارتقای مهارت خود امیدوار شده و سعی می‌کنند تا بیش از گذشته از ظرفیت‌های این مراکز و مجموعه‌های تولیدی و صنعتی در مسیر ارتقای آگاهی خود استفاده کنند.

توحیدی افزود: در مرحله اول ۷۱ نفر از دانش‌آموزان تحت حمایت کمیته امداد که در هنرستان‌های استان مشغول به تحصیل هستند، به این اردو اعزام شدند که این مرحله مختص خواهران است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تا پایان امسال دیگر دانش‌آموزان پسر در حال تحصیل در هنرستان نیز به اردوی راهیان پیشرفت اعزام خواهند شد تا از این مجموعه‌های علمی و واحدهای تولیدی بازدید کنند.

توحیدی اضافه کرد: در این مرحله دانش‌آموزان با عزیمت به استان همجوار آذربایجان شرقی و شهر تبریز، با استقرار در پایگاه شکاری شهید فکوری از مجموعه‌های پیش‌بینی شده بازدید خواهند کرد.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان اردبیل بیان کرد: در قالب این اردو برنامه‌های آموزشی، مهارت‌آموزی، مسابقه و بازدید عینی پیش‌بینی شده تا نسل آینده بیش از هر زمان دیگر با رشد صنعتی و فناوری کشور آشنایی پیدا کند.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر