پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، گروه استان‌ها: از صبح روز شنبه و با برگزاری نماز صبح در مصلاها، «شهیدگاه» اردبیل که چند سالی است موعد ابراز بندگی مؤمنان در عیدین است این بار نیز با رهسپار شدن مؤمنان مخلص به این مکان حال و هوایی متفاوت گرفت تا در روزی که به […]

پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، گروه استان‌ها: از صبح روز شنبه و با برگزاری نماز صبح در مصلاها، «شهیدگاه» اردبیل که چند سالی است موعد ابراز بندگی مؤمنان در عیدین است این بار نیز با رهسپار شدن مؤمنان مخلص به این مکان حال و هوایی متفاوت گرفت تا در روزی که به یوم الجایزه شهره است عاشقان مشتاقانه به دیدار معبود بشتابند.

در این حرکت معنوی از زنان و مردان تا کودکان و نوجوانان و سالخوردگان با طی مسیر و آراستگی تن و روح به فضائل الهی در این میعادگاه حاضر شدند تا بعد از قرائت دعای ندبه و ذکر قبل از نماز عید فطر خود را مهیای برگزاری نماز بندگی کنند تا در هوای معشوق دل و جان را طهارتی دوباره بخشند.

ساعت ۶ صبح با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل مؤمنان به نماز عید قامت بسته و دعای «اللهم اهل الکبریا و العظمه …» را زمزمه کرده و خود را به حلقه وصل یاران رساندند.

بعد از دو رکعت نماز عید فطر دعای مؤمنان به درگاه معبود آغاز شد تا در محل و زمان استجابت دعا هموطنان یکدیگر را مورد بخشش قرار داده و با دعا در حق همدیگر طلب رحمت و غفران الهی کنند.

نماز عید فطر امسال باشکوه‌تر از سال‌های گذشته و با نظم و انضباط خاص در ساعت اعلام شده برگزار و خطبه‌های آن نیز به امامت آیت الله سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل ایراد شد.

در کنار آحاد مردم مسئولان نیز از استاندار اردبیل گرفته تا معاونین، مدیران کل و کارگزاران نظام در استان اردبیل در این مراسم معنوی حاضر شده و همراه مردم اقامه نماز عید کردند.

در پایان نماز مؤمنان در کنار مصافحت و تبریک قبولی طاعات و عبادات در یک ماه حضور بر سر خوان نعمت الهی فطریه خود را به پایگاه‌های مستقر در مصلی و محیط پیرامونی آن پرداخت کردند.

امسال با محوریت کمیته امداد استان اردبیل که دبیرخانه شورای زکات را عهده دار است جمع آوری فطریه مردم از سوی کمیته امداد، بهزیستی و سایر نهادهای مردمی و تشکل‌ها و سمن‌ها شکل منسجمی به خود گرفته بود تا سردرگمی‌های سال‌های گذشته برطرف شود.

اما مؤمنان نیز در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر در شهرهای مختلف از حال و هوای عید و توفیق حضور در نماز یوم الجایزه سخن به میان آوردند تا با نیایش و دعا به درگاه الهی بیش از همه تعجیل در ظهور امام عصر، حل مشکلات و گره‌های اقتصادی مردم و رعایت موازین اعتقادی در جامعه با همراهی عموم مردم خواسته شود.

در سایر شهرهای استان اردبیل نیز نماز عید سعید فطر در مصلی‌ها و میعادگاه‌های نماز جمعه با حضور مؤمنان خداجوی برگزار شد تا بندگان مخلص الهی بعد از یک ماه عبودیت درگاه الهی پاداش خود را از معبود دریافت کنند.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر