امین ابراهیمی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: متأسفانه بر خلاف هشدارها یک نفر دیگر در اثر مصرف قارچ سمی در شهرستان مشگین‌شهر دچار مسمومیت شده و در بیمارستان ولی‌عصر بستری شد و در نهایت برای دریافت خدمات درمانی تخصصی‌تر به بیمارستان امام خمینی اردبیل اعزام شد. وی […]

امین ابراهیمی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: متأسفانه بر خلاف هشدارها یک نفر دیگر در اثر مصرف قارچ سمی در شهرستان مشگین‌شهر دچار مسمومیت شده و در بیمارستان ولی‌عصر بستری شد و در نهایت برای دریافت خدمات درمانی تخصصی‌تر به بیمارستان امام خمینی اردبیل اعزام شد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه فوتی در این خصوص نداشتیم، گفت: مردم باید مسمومیت با قارچ‌های وحشی را جدی بگیرند و در صورت بروز علائم و نشانه‌های گوارشی مانند تهوع، استفراغ و اسهال، ۴ الی ۱۲ ساعت پس از مصرف خوراکی قارچ، هر چه سریع‌تر بیمار را به مرکز درمانی منتقل کنید.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مشگین‌شهر ادامه داد: مردم باید توجه کنند که به‌هیچ‌وجه، قارچ‌های خودرویی که در دشت‌ها و جنگل‌ها می‌روید را نچینند و مصرف نکنند، چراکه این‌گونه قارچ‌ها، بر اثر پختن، کبابی و یا آب پز کردن، بازهم سمی می‌مانند و مواد سمی آن‌ها تخریب نمی‌شود.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: در صورت هرگونه شک به مسمومیت به قارچ از هرگونه اقدام خود درمانی پرهیز و فرد مسموم به اولین مرکز درمانی منتقل شود همچنین جلوی تخلیه معده یا استفراغ وی گرفته نشود.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر