به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اجرای طرح فناورانه نصب پلاک‌های هوشمند در شهر اردبیل با رأی موافق اکثر اعضای شورای شهر و بررسی دقیق این طرح در کمیسیون تخصصی شورا تصویب شد. سیدناصر حسینی، عضو شورای شهر اردبیل ظهر جمعه در این جلسه افزود: مخالف اجرای طرح نصب پلاک‌های هوشمند […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اجرای طرح فناورانه نصب پلاک‌های هوشمند در شهر اردبیل با رأی موافق اکثر اعضای شورای شهر و بررسی دقیق این طرح در کمیسیون تخصصی شورا تصویب شد.

سیدناصر حسینی، عضو شورای شهر اردبیل ظهر جمعه در این جلسه افزود: مخالف اجرای طرح نصب پلاک‌های هوشمند در شهر اردبیل نیستم و همواره حامی فناوران و طرح‌های دانش بنیانی هستیم. اما معتقدم این طرح ناکارآمد خواهد بود. این طرح نباید بدون آگهی و با ترک تشریفات واگذار شود.

وی افزود: مدافع حقوق مردم در مقابل هزینه‌های حاصل از نصب این پلاک‌ها هستم.

بهزاد عباس زاده، نایب رئیس شورای شهر اردبیل نیز گفت: تمام موافقان طرح نصب پلاک‌های هوشمند در اردبیل قطعاً به فکر نفع شهر و شهروندان هستند. حمایت از فناوران وظیفه ما است.

ابراهیم علیپور، عضو دیگر شورای شهر اردبیل افزود: بسترسازی برای ایجاد شهر هوشمند وظیفه ذاتی شهرداری است. برای یک طرح فناورانه به عنوان یک دانش، نمی‌توان قیمت گذاری کرده و نمی‌توان طرح و ایده ثبت شده یک شرکت یا یک شخص را به دیگری واگذار کرد.

وی ادامه داد: بسیاری از محلات و شهرک‌های اردبیل فاقد پلاک هستند و اگر امروز از این طرح دفاع می‌شود قطعاً منافع شهری مورد توجه است.

حبیب فتحی، عضو شورای شهر اردبیل نیز گفت: شهرداری در عقد قرارداد با شرکت مورد نظر قطعاً استعلام قیمت خواهد کرد. مرحله اول صرفاً صدور مجوز است و بر اساس قوانین و چهارچوب خاص این طرح اجرا خواهد شد.

سلامت صفری، رئیس کمیسیون نظارت و پیگیری شورای شهر اردبیل در این رابطه گفت: همواره دور ششم شورای شهر به بسترسازی برای هوشمندسازی ورود کرده است.

وی افزود: نصب پلاک‌های هوشمند جزئی از اقدامات شهرداری در راستای هوشمندسازی خواهد بود.

سجاد محمدحسن پور، عضو دیگر شورای شهر اردبیل نیز گفت: اینکه چگونه یک طرح فناورانه از ایده به مرحله تجاری سازی رسیده و چه مراحلی را طی کرده است بر کسی پوشیده نیست اما تصویب این طرح با مبلغ کلان ۵ میلیارد تومان آن هم برای شرکتی که هیچ رزومه کاری ندارد شایسته نیست.

وی خاطرنشان کرد: می‌توانیم در قالب چهارچوب خاص با کمترین مبلغ این طرح را مصوب کنیم.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر