به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، داود شایقی پیش از ظهر دوشنبه در جلسه بررسی مصوبات سفر رئیس جمهور در اردبیل از ابلاغ ۹۹ عنوان طرح پژوهشی و تحقیقاتی به استان خبر داد و اظهار کرد: این طرح‌ها بعد از بررسی به صورت مستند به تأیید رسیدند تا دستگاه‌های اجرایی متولی این عناوین را برای […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، داود شایقی پیش از ظهر دوشنبه در جلسه بررسی مصوبات سفر رئیس جمهور در اردبیل از ابلاغ ۹۹ عنوان طرح پژوهشی و تحقیقاتی به استان خبر داد و اظهار کرد: این طرح‌ها بعد از بررسی به صورت مستند به تأیید رسیدند تا دستگاه‌های اجرایی متولی این عناوین را برای اجرا مد نظر قرار دهند.

وی با اشاره به اختصاص بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال از مصوبات سفر رئیس جمهور به اردبیل افزود: تاکنون بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال منابع از محل مصوبات سفر رئیس جمهور به این استان اختصاص یافته و تلاش بر این است تا سایر منابع و تعهدات سفر نیز در فصل کاری تخصیص یابد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل بیان کرد: مقرر شد امسال با جذب تمامی اعتبارات طرح‌های مصوب به سرعت اجرایی و عملیاتی شود که جذب کامل این اعتبارات به تحرک اقتصادی و اشتغال‌زایی استان کمک خواهد کرد.

شایقی خاطر نشان کرد: پل راه آهن اردبیل – میانه، احداث ۵۰ کیلومتر بزرگراه‌، بهره‌برداری از پایاب سدهای خداآفرین، عمارت، گیوی و بفراجرد در جنوب و شمال استان از جمله طرح‌های عمرانی اجرایی در انتظار تأمین اعتبار در سطح استان هستند.

وی یکی از مسائل و موضوعات بسیار مهم در کشور ارتقای بهره‌وری و رعایت اصل بهینه‌سازی مصرف در همه بخش‌ها عنوان کرد و گفت: ارتقای بهره‌وری در سال مزین به «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی» با تکیه بر اقتصاد دانش‌بنیان امکان‌پذیر است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل بیان کرد: تمام تلاش بر این است تا اصل تولید، کارآفرینی و اشتغال‌آفرینی در کنار اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری به عنوان یک اولویت اصلی مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام/

منبع