به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، پایگاه آکسیوس به نقل از منابع مطلع گزارش داد که با رسیدن مذاکرات وین به مراحل حساس خود کاخ سفید قصد دارد طی هفته های آینده پیام هایش را روی حمله به دونالد ترامپ بخاطر خارج شدن از برجام متمرکز نماید. طبق اعلام آکسیوس این منابع گفتند که دولت […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، پایگاه آکسیوس به نقل از منابع مطلع گزارش داد که با رسیدن مذاکرات وین به مراحل حساس خود کاخ سفید قصد دارد طی هفته های آینده پیام هایش را روی حمله به دونالد ترامپ بخاطر خارج شدن از برجام متمرکز نماید.

طبق اعلام آکسیوس این منابع گفتند که دولت جو بایدن گمان می کند که طی هفته های آینده این مذاکرات به نقطه حساس خواهد رسید و یا توافق حاصل شده و ایالات متحده به توافق هسته ای بازمی گردد یا اینکه مذاکرات شکست خورده و دولت آمریکا نسبت به فشار بیشتر بر ایران اقدام می کند.

این پایگاه می افزاید که تمام سناریوها واکنش سیاسی شدید بویژه از سوی جمهوریخواهان را به همراه خواهد داشت اما کاخ سفید می خواهد با بیان اینکه این ترامپ بود که این بحران را به وجود آورد و تنها امکان انتخاب گزینه های بد را باقی گذاست دموکرات ها را در کنار یکدیگر نگه دارد.

این منابع با بیان اینکه لوله تفنگ به سمت ترامپ نشانه خواهد رفت، مدعی شدند که کاخ سفید به توضیح حقایق ادامه خواهد داد و در این لحظه حساس برای دیپلماسی و برهه مهم از تاریخ روایت های صحیح را ارائه خواهد کرد.

طبق ادعای این منابع دولت بایدن پایان ژانویه جاری یا اوایل فوریه آینده را به عنوان تصمیم گیری نهایی تعیین کرده است و قصد دارد پیش از آن تاریخ اطلاع رسانی عمومی خود درباره ایران را شدت بخشد.

کاخ سفید امیدوار است که این پیام از سوی مقامات کنونی و سابق ایالات متحده و اسرائیل که معتقدند خروج ترامپ از توافق هسته ای اشتباه بوده است پر رنگ تر شود.

این در حالی است که دور هشتم مذاکرات وین برای برچیدن تحریم ها علیه ایران از دو هفته پیش آغاز شده و ادامه دارد.

همچنین تیم مذاکره کننده ایران در تلاش برای احیای حقوق ملت، به خوبی از پس خنثی کردن کارشکنی‌ها برآمده و هشدار داده است که هیچ ضرب الاجل جعلی را نمی‌پذیرد.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران هم پیش از این اعلام کرده بود: هیچ کدام از این تاریخ‌های ساختگی برای ایران الزام‌آور نیست، بلکه هدف ما رعایت خطوط قرمز و منافع مردم است. ما به وین می‌رویم که به نتیجه برسیم.

انتهای پیام/

منبع