به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، محمود مشکی عصر پنجشنبه در اولین رویداد استارتاپی «دانش‌آموز نوآور» با رویکرد ایده‌پردازی آزاد که در نمایشگاه بین‌المللی اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: این رویداد شروع خوبی خواهد بود تا با برنامه‌ریزی بلند مدت و هدفمند و یک سرمایه‌گذاری مناسب بتوانیم منابع انسانی غنی در […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، محمود مشکی عصر پنجشنبه در اولین رویداد استارتاپی «دانش‌آموز نوآور» با رویکرد ایده‌پردازی آزاد که در نمایشگاه بین‌المللی اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: این رویداد شروع خوبی خواهد بود تا با برنامه‌ریزی بلند مدت و هدفمند و یک سرمایه‌گذاری مناسب بتوانیم منابع انسانی غنی در استان داشته باشیم.

وی با اشاره به نقش سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصریح کرد: سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش شاه بیت آن تربیت چند ساحتی و نگاه آن فرا مدرسه‌ای است و ما باید تلاش کنیم تا مدرسه به عنوان تعدیل‌کننده خانه و جامعه باشد و به آنها کمک کنیم تا بتوانند یک زندگی اجتماعی مشترک و مسالمت‌آمیز و با بحث فناورانه داشته باشند.

معاون متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه هر جامعه‌ای که قبل از شرایطی که در آینده پیش خواهد آمد بیاندیشد، کمتر هزینه می‌کند، گفت: ما باید نسبت به آینده گزینه‌های مختلفی را متصور باشیم و در بین شرایطی که پیش خواهد آمد، نسبت به گزینش آن پیش برویم.

مشکی افزود: ساحت‌های ۶‌گانه در سند تحول به ما می‌گوید که دانش‌آموز در کنار محتوای وزارتی، باید محتوای بازار و خروجی آن را نیز دیده و بازخورد بگیرد و در فضای متفاوت بتواند آن اندیشه و اندیشیدن را در حوزه بهترین سنین خلاقیت از طریق این رویدادها ادامه دهد.

معاون متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه مسئولان آموزش و پرورش تسهیل‌گر کارهای فناورانه هستند، خاطرنشان کرد: مسئولان آموزش و پرورش نگاه آینده‌گزینانه دارند و ما این ظرفیت را در استان داریم تا بتوانیم برنامه‌ها را اجرا کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل نیز با بیان اینکه این استارتاپ‌ها آغازی برای استارتاپ‌های نوآورانه است، اضافه کرد: با همکاری آموزش و پرورش می‌توان این رویداد را به صورت هر ۲ ماه یک‌بار یا حداقل به صورت فصلی در شهرستان‌های استان اجرا کرد و ما بر این عقیده هستیم که نوجوانان ما می‌توانند آینده‌سازان و گسترش‌دهندگان اکوسیستم فناوری و نوآوری ما باشند.

یوسف عباسپور بیان کرد: نوجوانان باید روی ایده‌هایی کار کنند که هم در داخل استان پتانسیل آن را داریم و هم اینکه آن ایده‌ها می‌توانند در آینده مشکلات فناوری ما را در داخل کشور حل کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، این رویداد در قالب مسابقه‌ای نوآورانه برگزار شد که در آن ایده‌های شرکت‌کنندگان از نظر اجرایی و قابلیت تولید، با روش‌های علمی مورد ارزیابی قرار گرفته و در نهایت اعضای گروه در روی صحنه از پروژه خود دفاع کرده و مورد داوری قرار گرفتند.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر