پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان – گروه استان‌ها: عید سعید فطر به عنوان آئین پایانی ماه مبارک رمضان، جایگاه ویژه‌ای بین مردم ایران داشته است، در واقع این عید جشن پیروزی بر شیطان است، جشن پاک شدن از آلودگی‌ها و جشن پاک ماندن و استمرار بر پاکی است. این عید به عنوان بزرگترین و مهمترین اعیاد […]

پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان – گروه استان‌ها: عید سعید فطر به عنوان آئین پایانی ماه مبارک رمضان، جایگاه ویژه‌ای بین مردم ایران داشته است، در واقع این عید جشن پیروزی بر شیطان است، جشن پاک شدن از آلودگی‌ها و جشن پاک ماندن و استمرار بر پاکی است.

این عید به عنوان بزرگترین و مهمترین اعیاد مسلمانان همواره شأن و منزلت والایی داشته است، عیدی که نبی مکرم اسلام (ص) آن را «یوم الجایزه؛ روز جایزه» نامیده یعنی روزی که خداوند پاداش عبادات مسلمانان را در یک ماه بندگی عطا می‌کند.

در این روز هر کشور اسلامی آئین‌ها و مراسم‌های مخصوص خود را اجرا می‌کند در ایران هم شیوه‌های مختلف و متنوعی برای برگزاری مراسم روز عید فطر در شهرهای کشور وجود دارد، مردم مسلمان استان اردبیل نیز خود را برای برگزاری مراسم‌ها و نکوداشت این روز آماده می‌کنند.

پرداخت زکات فطره تکمیل‌کننده روزه، باعث قبولی آن و تکمیل‌کننده زکات مال است و بر هر کسی که مکلف و هوشیار بوده و فقیر نباشد، واجب است.

یکی از شیوه‌های مرسوم و مراسم‌های قابل اجرا در این روز دادن زکات فطریه به مستمندان و نیازمندان است که بر اساس روایات، پرداخت زکات فطره تکمیل‌کننده روزه، باعث قبولی آن و تکمیل‌کننده زکات مال است و بر هر کسی که مکلف و هوشیار بوده و فقیر نباشد، واجب است.

استقرار ۱۷۰ عدد صندوق جمع آوری زکات فطریه در سطح استان

سرپرست اداره کل بهزیستی استان اردبیل در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان ضمن تبریک عید فطر از استقرار ۱۷۰ عدد صندوق جمع آوری زکات فطریه در سطح استان خبر داد و اظهار کرد: ادارات، مجتمعات و مؤسسات خیریه تحت پوشش بهزیستی استان آمادگی دریافت زکات فطر، نذورات و هدایای نقدی و غیر نقدی مردم مؤمن و روزه دار استان را دارد.

حامد رضایی در رابطه با نحوه دریافت زکات فطریه مردم مؤمن و روزه دار استان در عید سعید فطر گفت: در سایه اعتماد، حمایت‌ها و توجهات مردم استان به مجموعه بهزیستی در طول ایام ماه مبارک رمضان بالای ۸ هزار پرس غذای گرم و هزار بسته غذایی توسط مردم نوع دوست استان تهیه و در بین ولی نعمتان سازمان توزیع شده است.

آمادگی استان اردبیل برای عید فطر/ماه آزمون اخلاص به پایان رسید

وی با اظهار این مطلب که بالای ۲۰ هزار عدد پاکت زکات فطریه و در اختیار مردم مؤمن و روزه دار استان قرار گرفته است، تصریح کرد: بر اساس فتوای مراجع تقلید مؤمنین می‌توانند زکات اموال و زکات فطریه خود را به مجموعه بهزیستی در استان و شهرستان‌ها پرداخت نمایند.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان اردبیل گفت: مردم می‌توانند از طریق شماره حساب ۴۱۷۵۰۳۴۵۴۱۸۷۱۹۱۹ و یا از طریق شماره کارت ۴۱۶۷-۹۴۶۰-۹۵۷۰-۶۴۶۷ و شماره شبا ir-۷۵۰۱۰۰۰۰۴۱۷۵۰۳۴۵۴۱۸۷۱۹۱۹ نسبت به واریز فطریه خود برای نیازمندان و مددجویان اقدام کنند.

رضایی اضافه کرد: خوشبختانه سال گذشته ۴۰۰ میلیون تومان زکات فطریه توسط مردم شریف استان به بهزیستی اهدا شد که امسال هم امیدوارم مردم همیشه در صحنه استان همواره یاریگر برنامه‌های سازمان و ولی نعمتان آن باشند.

اعلام آمادگی کمیته امداد برای دریافت فطریه

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، با بیان اینکه از ساعات اولیه عید سعید فطر، پایگاه‌های کمیته امداد آماده دریافت زکات فطره روزه‌داران هستند، اظهار کرد: مساجد، حسینیه‌ها و پایگاه‌های کمیته امداد آماده دریافت زکات فطریه هستند که خیران می‌توانند زکات فطریه خود را با مراجعه به پایگاه ثابت و سیار کمیته امداد به منظور دستگیری از نیازمندان و خانواده‌های تحت حمایت پرداخت کنند.

وی بیان کرد: هموطنان می‌توانند از طریق کد دستوری #۰۴۵*۸۸۷۷*، سامانه ارتباط مردمی ۳۰۰۰۳۳۳۳۴۵ و درج عدد ۱ به‌صورت تفکیکی یااز طریق سایت کمیته امداد اقدام به پرداخت فطریه خود کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل با بیان اینکه اولویت هزینه‌کرد زکات فطره برای رفع مشکلات معیشتی نیازمندان در نظر گرفته شده است، افزود: بر اساس نظر مراجع عظام تقلید زکات فطره خیران در همان روز و در همان محل پرداخت شده باید در بین محرومان و مستضعفان توزیع شود که کمیته امداد استان اردبیل نیز این امر را در دستور کار خود قرار داده است.

آمادگی استان اردبیل برای عید فطر/ماه آزمون اخلاص به پایان رسید

دشتی با بیان اینکه از ابتدای ماه رمضان تاکنون خیرین به ارزش ۲ میلیارد تومان احسانات خود را برای تهیه غذای گرم، افطاری ساده و بسته‌های معیشتی اختصاص داده اند، گفت: امیدواریم با افزایش کمک‌های مردمی و مشارکت گسترده نیکوکاران در طرح‌های حمایتی کمیته امداد استان اردبیل بتوانیم گام‌های موثرتری را در رفع مشکلات نیازمندان برداریم.

کمک به مستمندان، دستگیری افراد نیازمند و تأمین بخشی از مایحتاج روزمره روزه داران بی بضاعت در همه محلات و شهرهای استان انجام می‌گیرد، ولی آنچه در این امر، ضروری به نظر می‌رسد، حفظ حرمت و کرامت انسانی نیازمندان و مستمندان است.

براساس اطلاعیه روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل ساعت ۵:۳۰ صبح نماز صبح اقامه می‌شود و سپس ساعت ۶:۴۵ صبح اقامه نماز عید سعید فطر در محل شهیدگاه توسط نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در محل مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

همچنین بر اساس هماهنگی‌های انجام پذیرفته، از ساعت ۵:۳۰ صبح شرکت اتوبوسرانی شهرداری اردبیل برای ایاب و ذهاب نمازگزاران عزیز از میادین اصلی به سمت محل برگزاری (شهیدگاه) اقدام لازم را انجام خواهند داد.

انتهای پیام/

منبع