به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، شهرام محمدی عصر چهارشنبه در دیدار با مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل اظهار کرد: در روستاها و مناطق ییلاقی شهرستان نیر رضایتمندی کامل از خدمات دامپزشکی وجود دارد. وی با اشاره به ظرفیت‌های این شهرستان در حوزه کشاورزی، دامپروری، تولید و پرورش دام تصریح کرد: نظارت دامپزشکی بر سلامت این […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، شهرام محمدی عصر چهارشنبه در دیدار با مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل اظهار کرد: در روستاها و مناطق ییلاقی شهرستان نیر رضایتمندی کامل از خدمات دامپزشکی وجود دارد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های این شهرستان در حوزه کشاورزی، دامپروری، تولید و پرورش دام تصریح کرد: نظارت دامپزشکی بر سلامت این تولیدات، تأمین امنیت غذایی و حفظ و حراست از جمعیت دامی بر عهده دامپزشکی است که در سطح وسیع این وظایف انجام می‌شود.

فرماندار شهرستان نیر گفت: گستره فعالیت‌های دامپزشکی از حضور خانه به خانه در تمامی روستاها تا بحث بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در حوزه پیشگیری از بیماری‌های مشترک مشهود است.

محمدی افزود: حضور در کشتارگاه‌ها و مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی در راستای ارتقا سلامت و بهداشت عمومی جامعه به صورت مرتب انجام می‌شود تا کوچک‌ترین نقصانی در تأمین امنیت غذایی مردم روی ندهد.

وی با اشاره به کمبود اعتبارات و نیروی انسانی دامپزشکی شهرستان نیر خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را در راستای تقویت اعتبارات و تأمین نیروی انسانی انجام خواهم داد.

محمدی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا شهرستان نیر را به قطب دامپروری استان تبدیل کنیم، اضافه کرد: با تلاش‌های شبانه‌روزی، زیرساخت‌های لازم برای احداث شهرک دامپروری در منطقه آماده شده و تا ۲ ماه آینده این پروژه عظیم در شهرستان کلنگ‌زنی می‌شود.

فرماندار شهرستان نیر بیان کرد: دامپزشکان شهرستان نیر در راستای کنترل و تأمین امنیت غذایی و حراست از جمعیت دامی منطقه، طرح‌های نظارتی را به به صورت خانه به خانه انجام می‌دهند.

انتهای پیام/

منبع