محمد جعفرزاده در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: پویش مبارزه با سرطان با هدف اصلاح باور غلط درمان ناپذیر بودن این بیماری و اطلاع از شیوه‌ها و اهمیت تشخیص زودهنگام در اردبیل آغاز شد. وی خاطر نشان کرد: جلب مشارکت و افزایش آگاهی مردم در خصوص قابل پیشگیری […]

محمد جعفرزاده در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: پویش مبارزه با سرطان با هدف اصلاح باور غلط درمان ناپذیر بودن این بیماری و اطلاع از شیوه‌ها و اهمیت تشخیص زودهنگام در اردبیل آغاز شد.

وی خاطر نشان کرد: جلب مشارکت و افزایش آگاهی مردم در خصوص قابل پیشگیری بودن و جلب همکاری سیاستگزاران و مجریان سلامت در کنترل عوامل خطر سرطان از اهداف اصلی این پویش ملی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بیان کرد: این پویش از ۸ الی ۱۵ بهمن ماه ۱۴۰۱ در سطح استان اردبیل اجرا می‌شود.

جعفرزاده افزود: دوری از سیگار و قلیان، کاهش مصرف چربی و قند و نمک در رژیم غذایی و مصرف روزانه میوه و سبزی و داشتن حداقل ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی در روز به خصوص پیاده روی سریع، از گام‌های مهم پیشگیری از سرطان است.

وی تاکید کرد: افراد برای دریافت خدمات رایگان تشخیص زودرس و غربالگری سرطان می‌توانند به مراکز جامع سلامت، پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت مراجعه کنند.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر