به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت الاسلام آیت نعمتی که بعد از ظهر سه شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیر سخن می‌گفت با بیان اینکه بر اساس سیاست گذاری ائمه جمعه شهرستان‌های استان اردبیل مهم‌ترین طرح ایجاد نهضت بزرگ قرآنی و معنوی در شهرستان نیر است اظهار کرد: در راستای اجرای برنامه‌های […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت الاسلام آیت نعمتی که بعد از ظهر سه شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیر سخن می‌گفت با بیان اینکه بر اساس سیاست گذاری ائمه جمعه شهرستان‌های استان اردبیل مهم‌ترین طرح ایجاد نهضت بزرگ قرآنی و معنوی در شهرستان نیر است اظهار کرد: در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی، اعتلای جایگاه مساجد و تربیت نیروهای جوان متعهد و انقلابی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی از هماهنگی‌ها و اقدامات مؤثر سایر دستگاه‌های اجرایی در اجرای طرح نهضت قرآنی در شهرستان نیر تشکر و قدردانی کرد و گفت: فرمانداری، شهرداری، هیئت امنای مساجد و دستگاه‌های متولی فرهنگی نظیر تبلیغات اسلامی در تمامی روستاها و بخش‌های این شهرستان به صورت خود جوش و شبانه روزی در حال فعالیت هستند.

امام جمعه شهرستان نیر به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های قابل توجه و ارزشمند روستاها و بخش‌های این شهرستان نیز اشاره کرد و افزود: اعضای فعال مساجد و پایگاه‌های بسیج در این شهرستان در حال تربیت نیروهای ارزشی و انقلابی بوده و این نهضت قرآنی به تدریج با تشکیل و افزایش خانه‌های قرآنی ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام نعمتی به فعالیت‌های هیأت امنا مساجد در ماه مبارک رمضان اشاره و تصریح کرد: امسال در تمامی مساجد و پایگاه‌های قرآنی شهرستان نیر مراسم ختم قرآن و افطاری‌های ساده با حضور نوجوانان و جوانان برگزار شد تا نسل آینده با موضوعات مهدویت و لزوم انس با قرآن آشنا شوند.

وی به کمبود مربیان قرآنی و مبلغان دینی در شهرستان نیر اشاره کرد و گفت: در این زمینه لازم است تا سازمان‌ها و نهادهای مختلف فرهنگی نیروهای متعهد و متخصص خود را به این شهرستان اعزام کنند تا بتوانیم نهضت بزرگ قرآنی را در نسل جوان به درستی انجام دهیم.

امام جمعه شهرستان نیر از آغاز طرح تفسیر و حفظ قرآن کریم در دستگاه‌های اجرایی شهرستان نیر خبر داد و گفت: فراخوان این طرح توسط مسئولین ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان به کارمندان ارائه شده و دبیران آموزش و پرورش شهرستان نیر نیز در این طرح پیشگام هستند.

حجت الاسلام نعمتی تصریح کرد: در ایام ماه مبارک رمضان نیز فرصت مناسبی از طریق آموزش و پرورش شهرستان در اختیار طلاب قرار گرفت تا در شبکه شاد به ارائه مطالب و مفاهیم قرآنی و مذهبی به دانش آموزان بپردازند.

وی مردم شهرستان نیر را متدین و متعهد به انقلاب معرفی کرد و افزود: اخیراً اقدامی از سوی خیر نیک اندیش در این شهرستان صورت گرفت تا زمینی به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان را در اختیار معلولان قرار دهند که این امر نشان دهنده روحیه معنوی و انقلابی مردم این شهرستان در زمینه وقف است.

انتهای پیام/

منبع