مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: مطابق شیوه نامه‌های ابلاغی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فعالیت نوروزی راهداری اردبیل آغاز شده و طرح نوروزی در این استان از ۲۵ اسفندماه تا ۱۵ فروردین اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، کلیم الله وثوقی ظهر شنبه در جلسه شورای اداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اظهار کرد: مطابق شیوه نامه‌های ابلاغی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فعالیت نوروزی راهداری اردبیل آغاز شده و طرح نوروزی در این استان از ۲۵ اسفندماه تا ۱۵ فروردین اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح پیش فروش بلیت نوروزی از دهم اسفندماه آغاز شده تصریح کرد: این طرح با رعایت سقف ۵۰ درصد ظرفیت سرویس دهی شرکت‌های حمل و نقل مسافر بدون افزایش نرخ و به منظور امکان مدیریت محدودیت‌های احتمالی ناشی از شیوع ویروس کرونا عملیاتی شده است.

به گفته دبیر کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان فعالیت شرکت‌ها و ناوگان‌های حمل و نقل عمومی مسافری، نظارت بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل با تاکید بر توقف ناوگان تحت پوشش آنها در زمان و مکان مناسب برای ادای فریضه نماز، صرف غذا و همچنین مساجد و نمازخانه‌های بین راهی، هماهنگی با پلیس راهور به منظور اعمال نظارت کافی در خصوص جلوگیری از سوار و پیاده کردن مسافران در محدوده شهری و خارج از پایانه‌های مسافری در این مدت مورد توجه و بازرسی ویژه قرار می‌گیرد.

وثوقی از انجام تمهیدات لازم جهت اعزام زائران کاروان‌های راهیان نور خبر داد و گفت: اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل نیز در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی بیش از پیش مردم با رشادت‌های شهدای گرانقدر دوران دفاع مقدس مناسب‌ترین ناوگان‌های حمل و نقل عمومی را به این مهم اختصاص داده تا زائران سرزمین‌های ایثار و مقاومت سفری ایمن داشته باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل بیان کرد؛ بکارگیری ناوگان عمومی فاقد شرایط لازم ممنوع است و صدور مجوز سرویس دربستی در ایام نوروز به این اداره‌کل واگذار شده است.

وی توقف فعالیت‌های عمرانی در سطح و حریم راه‌ها را در طول اجرای طرح نوروزی یادآور شد و گفت: گشت‌های نوروزی راهداری در این ایام خاص از فعالیت دست فروشان در حریم جاده‌ها جلوگیری کرده و با حضور شبانه‌روزی خود در محورهای مواصلاتی از حریم راه‌ها حفاظت و صیانت خواهند کرد.

انتهای پیام/