به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، رحمت محمدی ادیب شامگاه یکشنبه در جلسه آغاز طرح ویژه نظارت بر مسائل توزین و اندازه‌گیری در اردبیل، اظهار کرد: تلاش ما بر این است تا در قالب این طرح که تا ۳۰ آذرماه ادامه خواهد داشت با فروشندگان واحدهای صنفی که دستگاه اندازه‌گیری و […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، رحمت محمدی ادیب شامگاه یکشنبه در جلسه آغاز طرح ویژه نظارت بر مسائل توزین و اندازه‌گیری در اردبیل، اظهار کرد: تلاش ما بر این است تا در قالب این طرح که تا ۳۰ آذرماه ادامه خواهد داشت با فروشندگان واحدهای صنفی که دستگاه اندازه‌گیری و ترازو دارند، همکاری لازم را انجام داده تا نسبت به استانداردسازی مسائل توزین خود اقدام کنند.

وی تصریح کرد: آحاد مردم در مراجعه به فروشگاه‌ها باید از استاندارد ترازو و دستگاه سنجش اطلاع پیدا کرده و به محض مشاهده برچسب استاندارد، به مطلوبیت کار این دستگاه‌ها اطمینان داشته باشند.

رئیس اوزان و مقیاس اداره کل استاندارد استان اردبیل گفت: برای جلوگیری از هرگونه کم‌فروشی و یا تخلفات دیگر صنفی در این بخش، مردم استان در صورت مشاهده هرگونه ایراد و اشکال در این دستگاه‌ها می‌توانند از طریق تلفن گویای ۱۵۱۷ تماس گرفته و موارد را گزارش دهند.

محمدی ادیب افزود: همکاران ما در ۱۰ روز باقیمانده از آذرماه سعی خواهند کرد تا با مراجعه به واحدهای صنفی مختلف این دستگاه‌ها توزین و اندازه‌گیری را بر اساس الگوهای استاندارد مورد ارزیابی قرار داده و برچسب استاندارد را بر روی آن نصب کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در اکثر موارد این استانداردها رعایت می‌شود اما در موارد معدود نیز مشکلاتی وجود دارد که ما برای رفع آن با همکاری صاحبان اصناف تلاش جدی انجام می‌دهیم.

محمدی ادیب اضافه کرد: برای نازل‌های سوخت نیز همین روند مورد توجه بوده تا جلوی تخلفات احتمالی گرفته شود.

رئیس اوزان و مقیاس اداره کل استاندارد استان اردبیل مطالبه اصلی مردم را نظارت‌های مستمر استاندارد به ویژه رعایت الگوها و رویه‌های استاندارد مطلوب اعلام کرد و ادامه داد: تلاش ما بر این است تا وضعیت مطلوب و مناسبی را در ارائه خدمات به مردم از طریق اصناف و فروشگاه‌ها فراهم کنیم.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر