به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، از ساعاتی پیش فیلم کوتاهی در فضای مجازی مبنی بر ایجاد آتش سوزی در جنگ فندقلو منتشر شد که در تماس با مسئولین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل این خبر تکذیب شد. مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل در گفتگو با […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، از ساعاتی پیش فیلم کوتاهی در فضای مجازی مبنی بر ایجاد آتش سوزی در جنگ فندقلو منتشر شد که در تماس با مسئولین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل این خبر تکذیب شد.

مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اظهار کرد: آتش سوزی در مزارع کشاورزی روستای خانقاه نمین بوده که توسط خود کشاورزان آتش زده شده و هیچ آسیبی به جنگل فندقلو وارد نکرده است.

اباسلط کریمی با بیان اینکه حفظ منابع طبیعی وظیفه تمام آحاد جامعه است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمام اکیپ‌های یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان نمین و استان اردبیل به صورت ۲۴ ساعت در محل حضور دارند و هیچ نگرانی از گسترش آتش و ایجاد آسیب به جنگل فندقلو وجود ندارد.

وی ضمن قدردانی از حساسیت مردم نسبت به حفاظت از منابع طبیعی به عنوان سرمایه عظیم برای نسل حاضر و آینده گفت: متأسفانه عده‌ای از کشاورزان بعد از برداشت محصول اقدام به آتش زدن کلش مزارع کشاورزی خود می‌کنند که این اقدام نه تنها به خاک آسیب وارد می‌کند بلکه بر اثر بی احتیاطی می‌تواند خسارات جبران ناپذیری را نیز به دنبال داشته باشد.

مدیر روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از هموطنان و طبیعت دوستان استان خواست در صورت مشاهده هر گونه آتش در جنگل‌ها و مراتع استان مراتب را به شماره تلفن‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ مرکز فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان اطلاع دهند

انتهای پیام/

منبع