قربان کاجی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: ساعت ۱۱:۰۱ دقیقه امروز ۲۹ آذر یک مورد حادثه آتش‌سوزی در یکی از مجتمع‌های تجاری اردبیل واقع در خیابان حافظ و روبه‌روی بوستان این شهرک گزارش شد که بلافاصله نیروهای عملیاتی آتش‌نشانی با تمام تجهیزات لازم از ۷ ایستگاه آتش‌نشانی به محل اعزام شدند. […]

قربان کاجی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: ساعت ۱۱:۰۱ دقیقه امروز ۲۹ آذر یک مورد حادثه آتش‌سوزی در یکی از مجتمع‌های تجاری اردبیل واقع در خیابان حافظ و روبه‌روی بوستان این شهرک گزارش شد که بلافاصله نیروهای عملیاتی آتش‌نشانی با تمام تجهیزات لازم از ۷ ایستگاه آتش‌نشانی به محل اعزام شدند.

وی با اشاره به مدت زمان اجرای عملیات تا مهار آتش در این ساختمان ۱۰ طبقه گفت: متأسفانه وزش باد و سرعت تندباد سبب پراکندگی و شعله‌ور شدن آتش شده بود که همین موضوع انجام عملیات را برای نیروهای آتش‌نشانی سخت کرد اما در نهایت پس از عملیات چند ساعته آتش به طور کامل مهار و خاموش شد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری اردبیل ادامه داد: وسعت آتش‌سوزی در محل متأسفانه به دلیل شرایط جوی کمی زیاد بود و همین موضوع سبب ورود خسارت به خانه‌های اطراف و مجتمع‌های مسکونی حومه شد.

آتش‌سوزی ساختمان ۱۰ طبقه در اردبیل/وزش باد مهار آتش را سخت کرد

کاجی به میزان آتش‌سوزی و گستردگی این حادثه اشاره و اذعان کرد: میزان خسارت یا حتی علت حادثه هنوز مشخص نبوده و در دست بررسی است اما از نمای بیرون ساختمان بنا بر تحلیل نیروهای عملیاتی دو طبقه فوقانی و آخر ساختمان درگیر این آتش‌سوزی بودند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: تعداد مصدومان این حادثه بنا به گزارش اعلامی از محل آتش‌سوزی ۲ نفر بودند که با استقرار دستگاه‌های آمبولانس و اورژانس اردبیل در همان محل به صورت سرپایی مداوا شدند.

آتش‌سوزی ساختمان ۱۰ طبقه در اردبیل/وزش باد مهار آتش را سخت کرد

این مسئول همچنین به تجهیزات اعزامی به محل حادثه اشاره و خاطرنشان کرد: نردبان ۵۶ متری آتش‌نشانی اردبیل نیز در این حادثه استفاده شد که خوشبختانه علی‌رغم گستردگی آتش‌سوزی و شرایط سخت جوی توانستیم حادثه را در اوج و بلندترین نقطه مجتمع مهار کنیم.

به گفته کاجی به دلیل آتش‌سوزی شدید و جدیت عملیات آتش‌نشانان غیرشیفت ایستگاه‌های مختلف هم در این حادثه برای تسهیل شرایط دسترسی به محل دقیق آتش‌سوزی و مهار این حادثه در محل حضور یافتند.

آتش‌سوزی ساختمان ۱۰ طبقه در اردبیل/وزش باد مهار آتش را سخت کرد

انتهای پیام/

منبع