به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، محمد مهرتک عصر دوشنبه در نشست مشترک مدیران آب و فاضلاب، شبکه بهداشت و اصحاب رسانه در مشگین‌شهر اظهار کرد: به شهروندان مشگین‌شهر اطمینان می‌دهیم که آب شرب این شهرستان طبق آزمایشات انجام شده از ۳۵ مبادی خروجی و سه مبادی ورودی تصفیه‌خانه در سلامت […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، محمد مهرتک عصر دوشنبه در نشست مشترک مدیران آب و فاضلاب، شبکه بهداشت و اصحاب رسانه در مشگین‌شهر اظهار کرد: به شهروندان مشگین‌شهر اطمینان می‌دهیم که آب شرب این شهرستان طبق آزمایشات انجام شده از ۳۵ مبادی خروجی و سه مبادی ورودی تصفیه‌خانه در سلامت و بهداشت کامل قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه تأمین آب شرب سالم و مطمئن رویکرد اصلی ما در شبکه بهداشت شهرستان مشگین‌‎شهر است، تصریح کرد: آب مشگین‌شهر به صورت چند ماه یک‌بار مورد آزمایش قرار می‌گیرد تا از نظر سلامت شرب اعتبارسنجی شود.

در ادامه این نشست مدیر آب و فاضلاب شهرستان مشگین‌شهر نیز با اشاره به ارزیابی‌های انجام شده از تصفیه‌خانه مشگین‌شهر گفت: طبق ارزیابی‌هایی که هر سه سال، یک‌بار در کشور انجام می‌شود تصفیه‎‌خانه مشگین‌شهر در ردیف تصفیه‌خانه‌های برتر قرار دارد.

احمد گلشن با بیان اینکه وظیفه ذاتی ما رساندن آب سالم به شهروندان است، افزود: آب شرب ۱۱ روستای شهرستان با اتصال چاه عمیق پریخان به شبکه آب شهید «بنی‌هاشمی» تأمین می‌شود.

مدیر امور آب شهرستان مشگین‌شهر نیز وظیفه امور آب را رساندن آب از دره‌ها و ییلاقات تا ورودی تصفیه‌خانه اعلام کرد و ادامه داد: ۹۰ درصد آب مشگین از خیاوچای و ۱۰ درصد از نهر خاتون تأمین می‌شود.

ارسلان فرجی با بیان اینکه امور آب قصد دارد نقشه پایدار تأمین و توزیع آب شرب مشگین‌شهر را از سد احمدبیگلو و سد اهل ایمان طراحی کند، بیان کرد: مطالعات سد اهل ایمان انجام گرفته و به زودی اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر