سید مجید رضوی در گفت و گو با به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از بازار اظهار داشت: قانون ساماندهی تجارت خارجی بویژه در حوزه کوله‌بری و کالای ته لنجی از دغدغه های مهم مسئولان است و دولت سیزدهم گام های بلندی در این مسیر برداشته است. وی افزود: ته لنجی از مسایل […]

سید مجید رضوی در گفت و گو با به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از بازار اظهار داشت: قانون ساماندهی تجارت خارجی بویژه در حوزه کوله‌بری و کالای ته لنجی از دغدغه های مهم مسئولان است و دولت سیزدهم گام های بلندی در این مسیر برداشته است.

وی افزود: ته لنجی از مسایل مهم و مطالبات ملوانان استان بوشهر به شمار می رود که رئیس جمهور شهید در راستای ساماندهی ته لنجی، پیگیری و اقدامات ارزشمندی انجام داده است.

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خاطر نشان کرد: بر اساس آمار موجود، میزان تجارت خارجی کشور در یکسال گذشته بالغ بر ۶۶ میلیارد دلار بوده که بر اساس قانون موجود، ۱۰ درصد آن برای سال جاری به کولبری و کالای همراه مسافر اختصاص یافته است.

رضوی تصریح کرد: بر اساس قانون ساماندهی تجارت خارجی بویژه کوله بری و ته لنجی، برای سال جاری ۲ میلیارد دلار تجارت خارجی از طریق اجرای قانون کولبری و کالای همراه ملوان با تمرکز بر ته لنجی به استان بوشهر اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: معیشت ساحل نشینان بوشهر و ملوانان برای مسئولان در اولویت است و امیدوارم به اهداف مورد نظر برسیم.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار