استاد اخلاق حوزه و دانشگاه های اردبیل گفت: عشق به اهل بیت در وجود ایرانیان عجین شده و هیچوقت این قرب و مودت را فراموش نمی کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت الاسلام محمدعلی راثی ظهر دوشنبه در مراسم یوم شهادت حضرت علی (ع) در اردبیل اظهار کرد: در کنار آداب و رسوم ملی که ایرانیان به آن اعتقاد دارند عشق به اهل بیت و پاسداشت ارزش های دینی و اسلامی نیز با زندگی ایرانیان عجین شده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز در کنار برگزاری مراسم روز طبیعت مردم ما به اشکال مختلف عشق و ارادت خود را به علی ابن ابیطالب نشان داده و ثابت می کنند که این محبت اهل بیت خاموش شدنی نیست.

استاد اخلاق حوزه و دانشگاه های اردبیل به الگوی بی بدیل دیانت و عدالت حضرت علی (ع) اشاره کرد و گفت: آن حضرت نه تنها در زندگی و عمر بابرکت خود الگوی پارسایی بوده بلکه تربیت شایسته فرزندانی همچون امام حسن(ع)، امام حسین(ع) و حضرت زینب نشان از استراتژی تربیتی بی نظیر آن حضرت در دوران حیات مبارکش بوده است.

راثی ادامه داد: بشریت امروز در مسیر سعادت خود تشنه چنین معارفی است تا بتواند از رذیلت ها و ناپاکی ها دور شده و به سمت سعادت حقیقی قدم بردارد.

وی بیان کرد: ولایتمداری را باید از حضرت زهرا (س) به عنوان یار و همراه حضرت علی ابن ابیطالب یاد گرفت که هیچ وقت اجازه نداد به حریم ولایت اهانت و یا بی حرمتی شود.

استاد اخلاق حوزه و دانشگاه های اردبیل اضافه کرد: ساده زیستی امام علی (ع) باید سرمشق نسل امروز و آینده باشد چرا که به نظر می رسد عده ای سعی می کنند با بدعت های غلط و رونق بخشی به تجملات سادگی را از زندگی مردم ایران بزدایند.

انتهای پیام/