به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، کریس رایت، وزیر انرژی آمریکا می‌گوید که هیچ کشتی‌ای پیشنهاد آمریکا برای اسکورت در تنگه هرمز را نپذیرفته است.داده‌های ناوبری نشان می‌دهد که ابرنفتکش‌ها از اطراف تنگه هرمز به سمت اقیانوس اطلس یا دریای سرخ فرار می‌کنند؛ تحلیلگر بلومبرگ، خاویر بلاس هم می‌گوید که نفتکش‌های بزرگ جرئت نزدیک شدن […]

به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، کریس رایت، وزیر انرژی آمریکا می‌گوید که هیچ کشتی‌ای پیشنهاد آمریکا برای اسکورت در تنگه هرمز را نپذیرفته است.داده‌های ناوبری نشان می‌دهد که ابرنفتکش‌ها از اطراف تنگه هرمز به سمت اقیانوس اطلس یا دریای سرخ فرار می‌کنند؛ تحلیلگر بلومبرگ، خاویر بلاس هم می‌گوید که نفتکش‌های بزرگ جرئت نزدیک شدن به حوالی تنگه هرمز را هم ندارند.

دو روز پیش، پس از اینکه قیمت نفت با توقف نفتکش‌ها پشت تنگه هرمز، افزایشی شد، ترامپ با وزرای اقتصادیش جلسه گذاشت و گفت، آمریکا نفتکش‌ها را برای عبور از این تنگه اسکورت می‌کند.

حالا با اینکه ایران به صورت رسمی تنگه هرمز را نبسته است اما رسانه‌های رهیابی نفتکش‌های اعلام می‌کنند که تعداد نفتکش‌های سرگردان که می‌ترسند به تنگه هرمز نزدیک شوند به ۳۰۰ فروند رسیده است.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار